Čas letí jak voda a z nadějí moderního metalu Deadlock jsou dnes již ostřílení borci, kteří právě vydávají své sedmé album „Hybris“. Kapela má novou zpěvačku Margie Gerlitz. Ta nahradila Sabine Scherer, která odešla na mateřskou. Je to trochu zvláštní. Zatímco Sabine přivedla na svět nový život, do osudu kapely promluvila bohužel smrt. „Hybris“ je první deskou kapely bez jejího původního bubeníka Tobiase Grafa, který zemřel v roce 2014.
„Epithaf“ začíná ostře a divoce. Moderní metal, který nemá daleko k metalcoreu nebo na druhou stranu k melodickému death metalu. Zvuk je masivní a poplatný současným metalovým trendům s velmi silovým nazvučením kytar i bicích. Zpěvák John Gahlert se pohybuje hlasově někde mezi growlem a coreovým řevem. Refrén patří Margie Gerlitz a nutno říci, že je velmi chytlavý. A chytlavost je Deadlock vlastní. Chvílemi jsou díky samotným melodiím vyloženě popoví a líbivost podává ruku s brutalitou. To samé se dá napsat i o „Carbonman“ a koneckonců i o singlovce „Berserk“. Lehce vybočí až šestiminutová „Blood Ghost“ s komplikovanější stavbou. Sama o sobě není stylově odlišná, ale v druhé půli najednou končí, aby se objevil zcela jiný hudební motiv, závěr skladby pak nabídne pěknou instrumentální pasáž. Velmi povedená skladba.
U Deadlock se mi líbí, že navzdory tomu, že jejich hudba není nijak zvlášť originální, velmi šikovně pracují s vokály a to je činí přinejmenším nadprůměrnými. V takové „Wrath – Salvation“ uslyšíte vynikající sbory, coreový řev, čistý popový Margiin zpěv i šikovně použité dvojhlasy. Asi nejzajímavější skladbou je „Ein Deutches Requiem“ ve které si Deadlock půjčili materiál Johannese Brahmse. Je tu neskutečně krásně využita chlapecká fistule a následně kapela předvádí ultra brutální deathcoreovou nakládačku, aby vše do krásy opět vrátil kousek vážné hudby a nádherná melodie. Skladba je věnovaná památce Tobiase Grafa a závěrečná minuta ticha zní velmi sugestivně. Nejzajímavější na desce jsou nejdelší skladby, to platí i pro závěrečnou „Welcome Deathrow“, která nabídne nejlepší refrén na desce. Hodně melodií, změny temp a zajímavá atmosféra.
Většina skladeb Deadlock však jede dle jednoho mustru, i když je pravda, že spojení moderního metalu s popem je jejich know-how. Tvrdé pasáže jsou hodně ostré a směřují k tomu nejtvrdšímu metalcoreu, avšak refrény zní popově a někdy bohužel až podbízivě. Výborné skladby střídají ty tuctové. Deadlock nabízí kvalitní moderní metal a „Hybris“ je dobré album. Dobré, nikoliv výborné.
|