23.07.2018
MIDNITE CITY
Po velmi dobře přijatém bezejmenném debutu z loňského ..více

23.07.2018
DANGEROUS CURVES
Sleazerockery z Austrálie opustil basista Ziggy Robertson, ..více

23.07.2018
TIGER CLAWS
Po debutu z listopadu loňského roku se o slovo opět ..více

22.07.2018
PORTA INFERI
Nový videoklip české power-progmetalové kapely byl ..více

22.07.2018
KVELERTAK
Norové doplnili sestavu po šokujícím odchodu zpěváka ..více

22.07.2018
ROXY BLUE
Hardrockeři z Memphisu, kteří si svou chvilku slávy ..více






BULLET FOR MY VALENTINE - Gravity
Ne, -4 je už zahanbování. ..

BULLET FOR MY VALENTINE - Gravity
Však je, 4/10 je skoro průměr. ..

BULLET FOR MY VALENTINE - Gravity
Což tady je, jen to nejste schopní vidět... ..

BULLET FOR MY VALENTINE - Gravity
Je to ale pořád o tom samém - o kvalitě materi ..

THERION - Les Fleurs du Mal
Vydrzal z tohto albumu pocuvat 2 pesnicky. 1/10 ..

BULLET FOR MY VALENTINE - Gravity
Yaya holt někdo nesnese že se nestojí na míst ..

THERION - Les Fleurs du Mal
Kybel hnoja 1/10 ..

RIOT V - Armor Of Light
Zpěvák skvělý, hodně to táhne nahoru i přes ..

CRYSTALLION - Killer
Po letech jsem tuhle kapelu oprasil a Thomas Strü ..

SALIERI - Babylón
Skutečně velice povedené album. Zpěvák mile p ..




Za poslední měsíc:
Tomáš TALAPKA (ALL AGAINST NOTHING) - Priateľstvá medzi kapelami sú najviac, kto v nejakej kapele hral tak ten vie.
1564x

SALIERI - Babylón
872x

MELTED SPACE - Darkening Light
702x

CROSSING ETERNITY - The Rising World
484x

BIG CITY - Big City Life
455x

ELVENSTORM - The Conjuring
453x



29.07.2018
LOUDNESS (JPN), METALCRAFT..
PRAHA - Nová Chmelnice, začátek od:20:00, vstupné: 499,-

26.08.2018
THE BROADCAST (USA), ŠPINAVÍ LÚZŘI..
Praha, Klub Vagon, začátek od:21:00, vstupné: 299,-

16.09.2018
THE POODLES (SWE) & 2 special guests..
PRAHA - Nová Chmelnice, začátek od:20:00, vstupné: 450,-



článků celkem: 6439
recenzí: 5228
reportů: 529
rozhovorů: 355













Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax


AEROSMITH - Toys In The Attic

„Leden 1975… uprostřed týhle newyorský zimy, která byla tak krutá, až člověku mrzly koule, jsme začali pracovat na třetím albu. „Toys In The Attic“. Ten název jsem vymyslel já, poněvadž se mi líbil jeho přenesený význam. „Hračky na půdě“ znamenají šílenství,“ vzpomínal na polovinu sedmdesátých let Steven Tyler. Aerosmith tehdy byli v obdivuhodné formě. Posíleni nekonečnou řadou koncertů, kdy vystupovali například po boku Bachman-Turner Overdrive nebo Kansas, působila kapela semknutě a Tyler jako majoritní skladatel cítil v sobě hodně energie a nápadů. Kredit Aerosmith šel rovněž strmě nahoru a i když se kapela ke svému úspěchu propracovala postupně, dalo by se o roku 1975 hovořit jako o průlomovém. Tohle tedy Tyler a spol. chtěli celou dobu, ne?

Alarmující ovšem bylo, jak stoupala spotřeba drog. „Drogy byly naše palivo,“ tvrdí Tyler, „už jsme ale začínali objevovat, že to má i stinnou stránku.“ Vše zatím ale bylo v přípustných mezích a kolizím se kapela zatím vyhýbala. Začínala sice pociťovat větší tlak z okolí, od fanoušků, od nahrávací společnosti, ale ještě to nebylo nic, co by nešlo ustát. Proto také nahrávání „Toys In The Attic“ probíhalo v relativním klidu (tedy, jestli se dá o něčem takovém v případě sedmdesátých let u Aerosmith mluvit). Tyler sice tvrdí, že byl v době nahrávání alba klidný, protože věděl, že už Aerosmith prorazili, ovšem v té době se ještě nedalo mluvit o celosvětovém úspěchu a multiplatinových deskách. Brzy se to ale mělo změnit.

„Toys In The Attic“ vyšlo 8. dubna 1975, ovšem ta pravá bomba vybuchla o měsíc později, když z desky byla jako singl vydána „Sweet Emotion“. Najednou akcie kapely letěly nahoru a singl se začal šplhat po americkém žebříčku. Obdivuhodné bylo, že Aerosmith v případě této skladby neudělali žádný kompromis a předložili jen hitovější podobu toho, co vlastně hrají od samého začátku. „Sweet Emotion“ dominuje nejen výborný Perryho riff, který si bere své ze stoneovské školy, ale i z hardrockové hutnosti Led Zeppelin a táhlý refrén, který už sám o sobě zaručoval pozornost širšího okruhu posluchačů, ale také využití netradičních nástrojů. Velmi důležitá je zde účast hostujícího Jaye Messiny, který si zahrál na africký buben marimba, ale také využití talkboxu, jehož propagátorem byl Joe Perry a také rumba koulí, na něž hrál sám Tyler.

Přestože se „Sweet Emotion“ stala velkým hitem a jakýmsi symbolem pro Aerosmith sedmdesátých let, nedá se rozhodně říct, že by zbytek desky stál ve stínu této věci. „Toys In The Attic“ totiž představuje vyrovnanou kolekci, kterou hraje kapela, která se právě vydrápala na vrchol a hraje ji stále ještě s mladickým zápalem, kde nejsou cítit manýry rozmazlených celebrit. Právě proto mohli v té době Aerosmith dát dohromady tak energickou (můžeme zde dokonce mluvit i o jakémsi předchůdci heavy metalu) skladbu, jakou je titulní věc, na níž odvážně navázali houpavým boogie „Uncle Salty“. Právě tento kontrastní začátek je už jedním z klasických okamžiků celé historie rockové hudby.

K ní patří i drsná „Walk This Way“, která sice v době vydání nezaznamenala větší úspěch, ovšem její doba měla v příštích letech ještě přijít. Nejprve ji sami Aerosmith zpopularizovali o rok později, kdy ji nasadili do žebříčků už jako rockové hvězdy, ovšem ten pravý čas skladby přišel v roce 1986, kdy se jí chopili rapeři Run-DMC a spolu s Tylerem a Perrym z ní udělali historicky první spojení rapu a hard rocku. O tom si ale v roce 1975 nikdo netroufl ani na minutku přemýšlet a tak „Walk This Way“ dominuje ostrá Perryho sólující kytara a psychotický Tylerův zpěv v refrénu.

Čas pak prověřil i další skladby, jako například dvojici tvrdých věcí „No More No More“ (opět výborný skladatelský komplot Tylera s Perrym), příspěvek druhého kytaristy Brada Whitforda „Round And Round“ a samozřejmě také závěrečnou baladu „You See Me Crying“. I když kapela jejím prostřednictvím chtěla navázat na někdejších úspěch „Dream On“, tehdy se tato věc minula účinkem, ovšem postupem let se stala dalším oblíbeným kouskem diskografie těchto Bad boys from Boston. Už jen pro Tylerovu pasáž, kdy svým zpěvem připomíná škrtící se myš… I to už je ale legenda, stejně jako celá tato deska.

Stejně slavné se stalo i následující turné. Očití svědkové se i po letech shodovali, že Aerosmith tehdy byli tou nejžhavější novou atrakcí amerického léta 1975. Byli mladí, plní elánu, byli sexy a holky po nich šíleli. A byli sjetí… „Byli jsme tenkrát nonstop zkoksovaní jako hovada,“ mluví Tyler o té době. A asi tenkrát poprvé, když se s Joem Perrym váleli absolutně na mraky pod stolem mezi zbytky jídla, použitými stříkačkami a zvratky, vznikla dnes už legendární přezdívka Toxic Twins – toxická dvojčata.

Pepsi Stone             


www.aerosmith.com

YouTube ukázka – Sweet Emotion

Seznam skladeb:
1. Toys In The Attic
2. Uncle Salty
3. Adam`s Apple
4. Walk This Way
5. Big Ten Inch Record
6. Sweet Emotion
7. No More No More
8. Round And Round
9. You See Me Crying

Sestava:
Steven Tyler - zpěv, harmonika
Joe Perry - kytara
Brad Whitford - kytara
Tom Hamilton - baskytara
Joey Kramer - bicí

Rok vydání: 1975
Čas: 37:08
Label: Columbia
Země: USA
Žánr: hard rock/rhythm n`blues

Diskografie:
1973 - Aerosmith
1974 - Get Your Wings
1975 - Toys In The Attic
1976 - Rocks
1977 - Draw The Line
1979 - Night In The Ruts
1982 - Rock In A Hard Place
1985 - Done With Mirrors
1987 - Permanent Vacation
1989 - Pump
1993 - Get A Grip
1997 - Nine Lives
2001 - Just Push Play
2004 - Honkin` On Bobo
2012 - Music From Another Dimension!

Související články

Foto: archiv kapely


Vydáno: 05.10.2017
Přečteno: 3125x




počet příspěvků: 4

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
JonathanGray: Tu...7. 10. 2017 10:13 Pepsi Stone
10/10Úžasná deska....7. 10. 2017 9:39 Deny
Pecka!Toys je...6. 10. 2017 16:39 Kolík
Je zajímavé, že...5. 10. 2017 10:16 JonathanGray


 
Metalforever.info © 2006 - 2018     RSS - články

stránka byla načtena za 0.16456 sekund.