23.07.2018
MIDNITE CITY
Po velmi dobře přijatém bezejmenném debutu z loňského ..více

23.07.2018
DANGEROUS CURVES
Sleazerockery z Austrálie opustil basista Ziggy Robertson, ..více

23.07.2018
TIGER CLAWS
Po debutu z listopadu loňského roku se o slovo opět ..více

22.07.2018
PORTA INFERI
Nový videoklip české power-progmetalové kapely byl ..více

22.07.2018
KVELERTAK
Norové doplnili sestavu po šokujícím odchodu zpěváka ..více

22.07.2018
ROXY BLUE
Hardrockeři z Memphisu, kteří si svou chvilku slávy ..více






BULLET FOR MY VALENTINE - Gravity
Ne, -4 je už zahanbování. ..

BULLET FOR MY VALENTINE - Gravity
Však je, 4/10 je skoro průměr. ..

BULLET FOR MY VALENTINE - Gravity
Což tady je, jen to nejste schopní vidět... ..

BULLET FOR MY VALENTINE - Gravity
Je to ale pořád o tom samém - o kvalitě materi ..

THERION - Les Fleurs du Mal
Vydrzal z tohto albumu pocuvat 2 pesnicky. 1/10 ..

BULLET FOR MY VALENTINE - Gravity
Yaya holt někdo nesnese že se nestojí na míst ..

THERION - Les Fleurs du Mal
Kybel hnoja 1/10 ..

RIOT V - Armor Of Light
Zpěvák skvělý, hodně to táhne nahoru i přes ..

CRYSTALLION - Killer
Po letech jsem tuhle kapelu oprasil a Thomas Strü ..

SALIERI - Babylón
Skutečně velice povedené album. Zpěvák mile p ..




Za poslední měsíc:
Tomáš TALAPKA (ALL AGAINST NOTHING) - Priateľstvá medzi kapelami sú najviac, kto v nejakej kapele hral tak ten vie.
1563x

SALIERI - Babylón
872x

MELTED SPACE - Darkening Light
702x

CROSSING ETERNITY - The Rising World
484x

BIG CITY - Big City Life
454x

ELVENSTORM - The Conjuring
453x



29.07.2018
LOUDNESS (JPN), METALCRAFT..
PRAHA - Nová Chmelnice, začátek od:20:00, vstupné: 499,-

26.08.2018
THE BROADCAST (USA), ŠPINAVÍ LÚZŘI..
Praha, Klub Vagon, začátek od:21:00, vstupné: 299,-

16.09.2018
THE POODLES (SWE) & 2 special guests..
PRAHA - Nová Chmelnice, začátek od:20:00, vstupné: 450,-



článků celkem: 6439
recenzí: 5228
reportů: 529
rozhovorů: 355













Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax


AEROSMITH - Rocks

Když v únoru 1976 nastupovali Aerosmith do studií The Record Plant, byli to už zavedené hvězdy, protože oba jejich hity z minulé desky „Toys In The Attic“, jmenovitě „Walk This Way“ a hlavně „Sweet Emotion“ rotovaly na rádiových stanicích a kapela už jako hlavní hvězda večera vyprodávala velké haly a arény. Společně s Kiss se stali senzací roku 1975 a Amerika jim lehala k nohám. Jejich hlavním úkolem tedy bylo vydobyté pozice uhájit, přestože začínala působit kokainová paranoia a Tyler s Perrym už do svého „jídelníčku“ zařazovali čím dál častěji i heroin. Navíc klima v rockové hudbě se začínalo měnit, doba rockových dinosaurů pomalu končila a mládež se klonila spíše k jednoduchému punku. Aerosmith měli tu výhodu, že byli zatím pořád ještě čerstvou kapelou, která se vyhýbala art rocku a prog rocku, na který kritika najednou začala házet špínu a proto se jich nástup punku fatálně nedotkl. Místo toho se kapele povedl husarský kousek, když znovu vydala singl s baladou „Dream On“ ze svého debutu. Skladba okamžitě vylétla do hitparád a po třech letech od svého nahrání se stala obrovským hitem.

Aerosmith roku 1976 byli ohromně silná kapela. Věděli přesně, jak má jejich nová deska znít, a když se z první spolupráce Tylera a Perryho vyloupla věc „Back In The Saddle“, bylo jasné, že album pojmenované „Rocks“ bude všechno jiné, jen ne velký průser, který jim jejich odpůrci přáli až za hrob. „Chtěl jsem, aby to znělo jako z nějakýho spaghetti westernu,“ připomíná Tyler, ovšem „Back In The Saddle“ je místo toho po „Same Old Song And Dance“ a „Toys In The Attic“ další vysooktanovým otvírákem, který se oproti předchozím skladbám pohybuje spíše ve středním tempu, kde je důležitá i foukací harmonika, ale úderné riffy a Tylerovo hejskovské frázování z ní dělá jeden z monolitů alba.

Ovšem jako pilotní hit byla vybrána následující věc „Last Child“, což sice kapela považovala v té době za dobrý tah, ovšem právě tato věc zcela neodhaluje neskutečně živelnou sílu „Rocks“, jedná se spíše o rozverné boogie než o natlakovaný hard rock. Ovšem zámořské publikum v té době Aerosmith doslova zobalo z ruky, takže „Last Child“ nakonec uspěla, přestože z dnešního pohledu je jasné, že se jedná o trochu slabší kousek, kde ovšem nutně zaujme výborné kytarové sólo.

„Rocks“ je především o energii. Ta doslova exploduje v „Rats In The Cellar“, což měla být odpověď na „Toys In The Attic. „Chtěl jsem si trochu udělat srandu. Krysy/sklep, hračky/půda. Přitom krysy nakonec spíš vystihují, co se tehdy dělo. Všechno se začalo bortit, příčetnost nás rychle opouštěla, opatrnost dávno vyletěla komínem a krůček po krůčku se rozmáhal chaos,“ vysvětluje Tyler. „Rats In The Cellar“ se i přesto stala opěrným bodem alba, které mohlo na první poslech až moc vyvolat srovnání se svým předchůdcem, ovšem s každým dalším poslechem deska neuvěřitelně rostla.

Kapela totiž neudělala to, co se v hudbě začalo rozmáhat až posléze, a to, že by nejlepší skladby nacpala na začátek alba a zbytek vyplnila zbytečnou vatou. „Rocks“ je totiž jedna z desek, které dokáží gradovat, když se přehoupne přes Perryho „Combination“ k výtečné kombinaci dvou utajených tipů „Sick As A Dog“ a „Nobody`s Fault“, aby nakonec gradovala v samotném závěru v takřka geniální „Lick And A Promise“ a závěrečné baladě „Home Tonight“, která se, podobně jako „You See Me Crying“ z minulého alba, velkým hitem nestala. To dokladuje jen to, že tehdy ještě tvorba Aerosmith na baladách skutečně nestála a jejich fanoušky mnohem více zajímaly natlakované hardrockové pecky. A těmi se „Rocks“ skutečně může pyšnit.

Pokud hovoříme o diskografii Aerosmith, je nutné podotknout, že když s „Toys In The Attic“ kapela konečně prorazila, „Rocks“ jí zajistilo nesmrtelnost. Tento o chlup tvrdší mladší brácha zlomového „Toys In The Attic“ je asi to, co nejlépe vystihuje tehdejší tvorbu kapely. Není proto náhodou, že to je právě „Rocks“, která bývá nejčastěji citována jako největší klasika Aerosmith a dodnes ji kritici řadí mezi stěžejní desky celé rockové historie. Byla to právě tato nahrávka, kterou citují jiné rockové hvězdy jako tu, která je dostala k hudbě. Mluví o ní ti největší. James Hetfield, Slash, Nikki Sixx, citoval ji i Kurt Cobain. A určitě ne bez důvodu…

S vydáním „Rocks“ jako by kariéra Aerosmith dostoupila svého vrcholu. Z toho je ovšem jen jedna cesta. Drogová paranoia už dosahovala svého maxima a Toxic twins se z následného hektického turné vrátili skoro polomrtví. Byl nejvyšší čas na očistu.

Pepsi Stone             


www.aerosmith.com

YouTube ukázka – Back In The Saddle

Seznam skladeb:
1. Back In The Saddle
2. Last Child
3. Rats In The Cellar
4. Combination
5. Sick As A Dog
6. Nobody`s Fault
7. Get the Lead Out
8. Lick And A Promise
9. Home Tonight

Sestava:
Steven Tyler - zpěv, harmonika
Joe Perry - kytara
Brad Whitford - kytara
Tom Hamilton - baskytara
Joey Kramer - bicí

Rok vydání: 1976
Čas: 35:00
Label: Columbia
Země: USA
Žánr: hard rock/rhythm n`blues

Diskografie:
1973 - Aerosmith
1974 - Get Your Wings
1975 - Toys In The Attic
1976 - Rocks
1977 - Draw The Line
1979 - Night In The Ruts
1982 - Rock In A Hard Place
1985 - Done With Mirrors
1987 - Permanent Vacation
1989 - Pump
1993 - Get A Grip
1997 - Nine Lives
2001 - Just Push Play
2004 - Honkin` On Bobo
2012 - Music From Another Dimension!

Související články

Foto: archiv kapely


Vydáno: 12.10.2017
Přečteno: 3066x




počet příspěvků: 6

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
Teda musím...13. 10. 2017 11:22 Deny
Rocks je pecka. Vy...12. 10. 2017 23:24 JonathanGray
8/10Rovněž zastávám...12. 10. 2017 15:04 Cipísek*
Steven Tyler o...12. 10. 2017 15:04 Meres
To rozhodně ne,...12. 10. 2017 10:28 Pepsi Stone


 
Metalforever.info © 2006 - 2018     RSS - články

stránka byla načtena za 0.16615 sekund.