16.04.2021
LEE AARON
Legendární kanadská zpěvačka odložila vydání svého ..více

16.04.2021
GREEN JELLŸ
Punkrockoví srandisté z Hollywoodu se vrací na scénu. ..více

16.04.2021
TIRADERO DE CADAVERES
Deathmetalový projekt, založený loni v Mexico City, ..více

16.04.2021
SHADOWSPAWN
Už bezmála deset let funguje tato dánská ..více

16.04.2021
ENDSEEKER
Deathmetalová formace z německého Hamburku právě ..více

16.04.2021
STORMRULER
Blackmetalové duo z amerického města St. Louis, se ..více






BLAZE BAYLEY - War Within Me
Hlavní problém je, že jsou to nízkorozpočto v ..

BLAZE BAYLEY - War Within Me
A kdo to vlastne je? Jeden z mnoha, ktery zije z o ..

BLAZE BAYLEY - War Within Me
Bayleyho tvorba je na hranici průměru, mezi alby ..

TOM PETTY AND THE HEARTBREAKERS - The Hypnotic Eye
Když si tak pročítám diskusi u Stanleyho Soul ..

SERJ TANKIAN - Elasticity
Pár songů jsem od nich slyšel. Neříkám že n ..

SERJ TANKIAN - Elasticity
nepochopil, co je na těchto Arménech ke slyšen ..

Ken HENSLEY - My Book Of Answer
Správná poznámka. HCh představuje jeden z mimo ..

PAUL STANLEY`S SOUL STATION - Now And Then
Kdysi jsem byl na koncertě KISS v Německu, a tam ..

PAUL STANLEY`S SOUL STATION - Now And Then
Za mne 9. Je to prostě čirá parádička, elegan ..

Ken HENSLEY - My Book Of Answer
>>The next time you hear the song Forever Free tak ..




Za poslední měsíc:
PAUL STANLEY`S SOUL STATION - Now And Then
2301x

WARRANT - Cherry Pie
2233x

LED ZEPPELIN - In Through The Out Door
1994x

Ronnie ATKINS - One Shot
1853x

Ken HENSLEY - My Book Of Answer
1791x

URIAH HEEP - Look At Yourself
1751x





článků celkem: 8317
recenzí: 6851
reportů: 573
rozhovorů: 481













Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax


SMITH/KOTZEN - Smith/Kotzen

Lákavěji na papíře už toto spojení vypadat nemohlo. Koho by nezajímalo, jak spolu budou znít zdánlivě tak odlišní kytaristé a zpěváci jako je dlouholetý člen legendárních Britů Iron Maiden Adrian Smith a výtečný bluesman a skutečný guitar hero Richie Kotzen, kdysi člen hairmetalových mazlíčků Poison a na přelomu tisíciletí hráč blues/hardrockových Mr. Big… Oba mají za sebou tak silný životopis, že snadno přitahují pozornost jak svých fanoušků, tak i zvědavců, kteří od začátku trochu pochybovali o tom, jaký může být výsledek, když se střetnou dva tak rozdílné světy - trochu chladný, čistě britský, heavymetalový a žhavý sound podle těch nejsilnějších amerických tradic, kde klasický heavy metal nikdy neměl příliš na růžích ustláno. Je to prosté. Oba pánové odhodili jakékoliv předsudky a spolu vytvořili album, které nezní ani jako Poison, ani jako Mr. Big a už vůbec ne jako Iron Maiden.

Smith totiž tvoří (a vlastně jen z části) typický heavy metal pouze jako člen Železné panny. Vzpomeňme si na jeho ostatní tvorbu. Když na konci osmdesátých let odešel z Iron Maiden a založil si projekt ASAP, šlo v případě jediné desky „Silver And Gold“ o mix hair metalu a AOR. Když v polovině devadesátých let přišel s kapelou Psycho Motel, tvořil zase soudobý hard rock s progresivními a částečně i grungeovými vlivy. I v rámci Iron Maiden je Smith tím nejméně metalovým kytaristou, jenž přichází s mnohem více rockovými nápady než třeba Steve Harris nebo Dave Murray. Proto očekávat, že společné album s Richiem Kotzenem bude znít jako levoboček Železné panny mohl leda blázen. Už proto, že jeho současný parťák je z úplně jiného těsta a vše, co natočí, nese jeho typický otisk. Stačí si vzpomenout na jeho jediný vklad do diskografie Poison, album „Native Tongue“, které znělo jinak než nekomplikované stadionové hymny „Fallen Angel“, „Unskinny Bop“ nebo „Talk Dirty To Me“.

Přestože se projekt Smith/Kotzen tváří jako rovnocenný „fifty-fifty“ podnik, je zde znatelnější vliv Kotzena. Jeho bluesový feeling, tolik známý z jeho sólovek, se táhne celou deskou jako červená nit, a přestože Smithova kytara je na řadě míst rovněž dominantní, hraje se spíše podle Kotzenových pravidel. Jeho typická hra, připomínající Iron Maiden (zejména z období „Somewhere In Time“ a „Seventh Son Of A Seventh Son“) sice album rozčísne v úvodní vyhrávce singlové „Taking My Chances“, ale už následující riffy odvedou tuhle skladbu spíše do teritoria amerického hard rocku, kde je znát důležitý vliv sedmdesátých let, kam přesně zapadá Kotzenův vokální projev. Jestliže „Taking My Chances“ naplňuje bezezbytku moderní hardrockovou formuli, následující „Scars“, kde pěvecky profituje Smith, se noří do vod temného blues, čímž je tato skladba pro celé album typičtější než úvodní „Taking My Chances“. Přestože v „Running“ oba kytaristé zvolí spíše svižnější tempo (se skoro až mainstreamovým refrénem), bluesová nálada už je neopouští. Vévodí i riffové „Some People“ a zejména naprosto průzračně čisté „Glory Road“, kde si oba pánové berou inspiraci dokonce z postupů prastaré hudby od delty Mississippi.

Trochu mimo tohoto konceptu pak stojí „Solar Fire“, ve které si zahostoval Smithův kolega z Iron Maiden, bubeník Nicko McBrain. Skladba je však kvůli zbytečně ostrému tempu (hranému navíc trochu křečovitě) nejméně výraznou věcí alba. Následující „You Don`t Know Me“ je znovu bluesová lahůdka, kde se skvělým způsobem proplétají jak kytary obou lídrů, tak i jejich hlasy, které od sebe bezpečně poznáte, ale při společných vokálech jako kdyby splývaly v jeden mohutný útvar. „You Don`t Know Me“, ale i finální dvojice „I Wanna Stay“ a „`Til Tomorrow“ zní jako čistá oslava blues, kde do poklidného tempa a nálad vybuchují gejzíry kytar a průzračné melodie, mající hitový potenciál. Jestliže „I Wanna Stay“ působí jako prozářený sluneční den, „`Til Tomorrow“ s ní ostře kontrastuje posmutnělou náladou a temnou atmosférou, v níž se ozve alternativnější nádech rocku devadesátých let a skladba dá náznacích vzpomenout na zmíněný Smithův projekt Psycho Motel. Velké finále…

Všechna očekávání byla překonána. Smithovi a Kotzenovi jejich spolupráce náramně sedla a výsledkem je album plné čarokrásného muzikantství, v němž je radost poslouchat dva umělce toho nejtěžšího kalibru. Pokud od téhle desky neočekáváte (trochu zaslepeně), že bude znít jako Iron Maiden, rozhodně nebudete zklamáni. Kotzen se Smithem namíchali nejpřitažlivější možnou esenci čistého blues/hard rocku.

Pepsi Stone             


www.smithkotzen.com

YouTube ukázka - Scars

Seznam skladeb:
1. Taking My Chances
2. Running
3. Scars
4. Some People
5. Glory Road
6. Solar Fire
7. You Don`t Know Me
8. I Wanna Stay
9. `Til Tomorrow

Sestava:
Richie Kotzen - zpěv, kytara, baskytara, bicí
Adrian Smith - kytara, zpěv
Tal Bergman - bicí
Nicko McBrain - bicí

Rok vydání: 2021
Čas: 47:18
Label: BMG
Země: USA/Velká Británie
Žánr: blues/hard rock

Diskografie:
2021 - Smith/Kotzen

Foto: archiv kapely


Vydáno: 02.04.2021
Přečteno: 934x




počet příspěvků: 5

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
To b.wolfAno, škoda. Taky...6. 04. 2021 10:21 Kolík
Kolík: Škoda, ze ASAP...5. 04. 2021 18:38 b.wolf
Naprosto brilantní...2. 04. 2021 17:53 orre
Tohle album......bude evidentně...2. 04. 2021 10:23 Kolík
Upřímně, čekal...2. 04. 2021 1:21 Mates01


 
Metalforever.info © 2006 - 2021     RSS - články

stránka byla načtena za 0.43823 sekund.