2.12.2022
SACRED REICH
Kultovní thrasheři z Arizony chtějí navázat na ..více

2.12.2022
GEORDIE
Britská glamrocková kapela sedmdesátých let, odkud do ..více

2.12.2022
HANGING GARDEN
Ostřílená sedmička muzikantů z finských Helsinek, ..více

2.12.2022
IMHA TARIKAT
Dvojice tureckých muzikantů, žijících v Německu, ..více

2.12.2022
DESTRÖYER 666
Po šesti letech se ze spánku probouzí tato blackmetalová ..více

2.12.2022
SUIZID
Německá undergroundová scéna je bohatší o jeden ..více






David COVERDALE - Northwinds
...jen Breakdown se mi nijak zvlášť nelíbí. N ..

INDUCTION - Born From Fire
Souhlas :-) ..

INDUCTION - Born From Fire
Příjemné překvapení po progově zasekaném de ..

INSANIA - GRRRotesky
Nedávno se ke mne dostal song Placatej svět a je ..

David COVERDALE - Northwinds
mně nejvíc seděl v Deep Purple - jak "Burn", ta ..

Joe Lynn TURNER - Belly Of The Beast
jsem slyšel kdysi na desce Deep Purple "Slaves An ..

Joe Lynn TURNER - Belly Of The Beast
Renenzi jsem ani nečetl, ale jako neodborník kte ..

TRAUTENBERK - Vzpoura kanců
Rozhodně to není tak zlé, jak píše recenze - ..

TRAUTENBERK - Vzpoura kanců
Trautenberků jsem si všiml už poměrně dávno. ..

TRAUTENBERK - Vzpoura kanců
Já si nemůžu pomoct. Když jsem tu kapelu vidě ..




Za poslední měsíc:
AVANTASIA - A Paranormal Evening With The Moonflower Society
1628x

MEGADETH - The World Needs A Hero
1440x

OLYMPIC - Sopka
1030x

MEGADETH - The System Has Failed
1004x

TRAUTENBERK - Vzpoura kanců
898x

OLYMPIC - Trilobit
874x





článků celkem: 9504
recenzí: 7879
reportů: 590
rozhovorů: 590













Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax


MEGADETH - Risk

Skladba „Trust“ ovoce přinesla (i když se o dostižení Metallicy samozřejmě mluvit nedalo) a získala nominaci na Grammy. Mustaine zapomněl na své chvilkové spory s producentem Dannem Huffem a rozhodl se produkční stránku další desky opět svěřit jemu. Předtím však bylo nutné vyřešit bubenickou otázku, jelikož kapela už hrála s Jimmym DeGrassem, ač Nickovi Menzovi výpověď nikdo neoznámil. DeGrasso měl původně být jen záskok na turné, ale bezproblémová spolupráce s ním Mustainea (za přispění Davida Ellefsona) utvrdila v tom, že DeGrasso je pro Megadeth budoucností, na rozdíl od stále více nevypočitatelného Menzy. „Takže takhle, Nicku, řekl jsem mu,“ vysvětloval Mustaine, „s Jimmym nám to funguje dobře a my u téhle sestavy chceme teď nějaký čas zůstat, jasný?“. Je zřejmé, že trnem v oku ryšavému frontmanovi byla i Menzova internetová stránka „NiXXX-pix“, která se zaměřovala na různé formy porna, což byl jeden z důvodů vyhazovu. Něco takového od DeGrassa hrozit nemohlo, ač se v jeho angažmá ukázalo, že Megadeth bral spíše jako každodenní pracovní náplň, než aby se stal duší kapely.

Doba však kapele nepřála. Megadeth dokázali umně kormidlovat mezi trendy v první polovině devadesátých let, dokázali se prosadit v záplavě grungeových kapel, přestože byli bytostně spojováni s osmdesátými lety, ale na konci devadesátých let jako kdyby ztráceli půdu do nohama. Scéna se hodně změnila. Na jedné straně se prosazovaly popové věci, všemožné boybandy a taneční záležitosti, na straně druhé bylo dopřávání sluchu i extrémně tvrdým spolkům typu Slipknot. Ani jedno z toho nebyla parketa Megadeth. Svůj vliv už ztráceli i před pár lety mluvčí metalové scény, ať už to byla Pantera nebo Sepultura, k nimž Mustaineova parta měla vždy docela blízko. Na Megadeth se začínalo pohlížet jako na dinosaury, a ač si to Mustaine ještě nechtěl připustit, doba hledání nových fanoušků končila a bylo třeba starat se zejména o ty staré. V roce 1999 to ještě netušil a proto je deska, příznačně pojmenovaná „Risk“, vyvrcholením vývoje devadesátých let. Deska však zašla až do míst, kde ji chápalo ještě méně posluchačů, než tomu bylo u „Cryptic Writings“.

„Risk“ je všechno jiné, jen ne špatná nahrávka. Kvalitativně se svému předchůdci vyrovná a v lecčems jej předčí. Jen věci došly dál, než leckdo unesl. Jestliže na „Cryptic Writings“ byla kapele vyčítána přílišná uhlazenost materiálu a s tím spojená mírná rozkolísanost mezi starší a novodobou tvář, nic podobného se „Risk“ vyčítat nedá. Album je pevně sevřené, funguje jako celek, i když je při jeho poslechu nutné zapomenout, že Megadeth byli kdysi rvavá a agresivní thrashmetalová kapela. Vrcholu tvrdosti dosahuje úvodní věc „Insomnia“, ovšem ve zcela jiném duchu, než v thrashmetalovém. Kapela využívá všemožných samplů, dusavého industriálního základu a zkreslených kytar, výsledkem je velice silná kompozice s nebývale temnou atmosférou. Co se týče kvality, konkurují ji jen dvě skladby, stadionová hymna „Crush`Em“, psaná zejména pro burcování při hokejových utkáních, a bezstarostná hardrockovka „Breadline“, která Megadeth přiblížila výrazu hardrockových part osmdesátých let, kterými vždy Mustaine opovrhoval.

Další vrcholová čísla alba nesou pojmenování „Prince Of Darkness“, „The Doctor is Calling“ a „I`ll Be There“. První dvě odkazují nejvíce z celé desky na typickou tvář Megadeth (první temnějším zněním, druhá podivně neuchopitelnou atmosférou) a „I`ll Be There“ jede v podobném lehce rockovém rytmu jako „Breadline“. I když po „I`ll Be There“ by se mohlo zdát, že albu spadne řetěz, jedinou slabou věc představuje „Seven“, v níž je znát, že kapela (jak přiznal basista David Ellefson) neměla v době vstupu do studia dostatek materiálu. Dnes už zapomenuté věci, velmi slušně rozjetá „Wonderlust“ nebo alternativním rockem načichlá „Ecstasy“, stejně jako dramaticky znějící konec „Time: The Beginning“ a „Time: The End“ na desce své místo mají, a i když nepředstavují vrchol diskografie, ani vydařeného alba, svůj účel na „Risk“ splní.

Jenže Megadeth narazili. Fanoušci se tímto krokem cítili být zrazeni. Když vedle sebe položíte debut „Killing is My Business…And Business Is Good“ a „Risk“, těžko lze uvěřit (kromě Mustaineova typického vokálu) že obě alba nahrála stejná kapela. I Mustaine se o albu vyjadřuje dnes s velkou skepsí. „Fanoušci album „Risk“ po právu odmítli a kritici nás sepsuli. I když na něm bylo pár věcí, které vyšly dobře, a texty, k nimž se nestydím přihlásit, v podstatě to byl propadák. Umělecký i komerční přehmat,“ řekl kapelník, ovšem zcela souhlasit se s ním nedá, protože „Risk“, ač z megadethovské diskografie vyčnívá nejvíce, umělecká katastrofa není. Jenže prodejní výsledek byl tristní a začaly padat hlavy a závažná rozhodnutí. Kapela se rozešla s managementem, ukončila spolupráci s Dannem Huffem i s firmou Capitol Records, které nemohla uniknout padající čísla a Mustaineova parta už pro ně nepředstavovala lukrativního partnera.

Co bylo důležitější, epizoda „Risk“ znamenala konec spolupráce s Martym Friedmanem. Zázračným kytaristou, jenž dokázal na „Rust In Peace“ rozpoutat uragán sól a na daších deskách přispěl sóly k vycizelované práci. „Nastal čas vrátit se k našim metalovým kořenům,“ vyhlásil Mustaine, ale to byl krok, k němuž Friedmanova přítomnost nezapadala. „Začal prosazovat pomalejší, melodičtější věci s popovou orientací. Začal se i vymezovat vůči naší image, což bylo výrazem jeho změny přístupu k metalu. Ostříhal se a začal se jinak oblékat. Místo toho, aby odešel, spíš se pokoušel přinutit kapelu k tomu, aby se přizpůsobila jeho pohledu na věc,“ popsal problém s Friedmanem Mustaine. Muselo dojít k rozkolu a bylo jasné, že Friedmanovo setrvání v Megadeth není možné. To ukázala i další léta a Friedmanovo budoucí směřování. Na hudbu nezanevřel, přestěhoval se do Japonska a věnuje se spíše progresivnímu či avantgardnímu rocku a japonské popové hudbě.

Jan Skala             


www.megadeth.com

YouTube ukázka - Crush`Em

Seznam skladeb:
1. Insomnia
2. Prince Of Darkness
3. Enter The Arena
4. Crush`Em
5. Breadline
6. The Doctor Is Calling
7. I`ll Be There
8. Wanderlust
9. Ecstasy
10. Seven
11. Time: The Beginning
12. Time: The End

Sestava:
Dave Mustaine - zpěv, kytara
Marty Friedman - kytara
David Ellefson - baskytara
Jimmy DeGrasso - bicí

Rok vydání: 1999
Čas: 51:34
Label: Capitol
Země: USA
Žánr: hard rock

Diskografie:
1985 - Killing Is My Business... And Business Is Good
1986 - Peace Sells... Who´s Buying?
1988 - So Far, So Good... So What!
1990 - Rust In Peace
1992 - Countdown To Extinction
1994 - Youthanasia
1997 - Cryptic Writings
1999 - Risk
2001 - The World Needs A Hero
2004 - The System Has Failed
2006 - United Abominations
2009 - Endgame
2011 - Thirteen
2013 - Super Collider
2016 - Dystopia
2022 - The Sick, The Dying... And The Dead

Související články

Foto: archiv kapely


Vydáno: 27.10.2022
Přečteno: 1029x




počet příspěvků: 6

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
7,5/10Cesta zjemňovania...5. 11. 2022 17:00 Demonick
věkV době vzniku mě...29. 10. 2022 23:17 Domy
Riskmě ohendy vážně...29. 10. 2022 19:41 Nerajohn
MegaDaveovi...27. 10. 2022 18:05 Wróbelek
Řekl bych...27. 10. 2022 16:06 orre


 
Metalforever.info © 2006 - 2022     RSS - články

stránka byla načtena za 0.52139 sekund.