Dva roky po výborné desce „Hazardous Mutation“ Amíci Municipal Waste naservírovali studiového následovníka. Sestava zůstala totožná, stejně tak nikam nezmizela schopnost napsat ultra-chytlavé crossoverové songy. Ke změně došlo pouze na producentské pozici, které se ujal Christopher Harris alias Zeuss (později spolupracoval se spolky jako Soufly, Iced Earth nebo Queensrÿche), jenž vyždímal z technických hraček maximum a výrazně dopomohl ke kladnému vyznění této nahrávky. Hlavní zátěž ale samozřejmě visela na samotných hudebnících (do tvůrčího procesu se pravidelně zapojovalo celé osazenstvo), kteří se vpravdě vytáhli a jenom potvrdili svůj mimořádně vysoký kompoziční potenciál.
Kromě producenta Zeusse učinil s Municipal Waste jednu z prvotních profesionálních zkušeností také běloruský "kreslíř" Andrei Bouzikov, jenž poté spolupracoval s desítkami thrashmetalových spolků (např. Havok, Dust Bolt, ale i výtečnou českou sebrankou Lahar). Cover fošny „The Art Of Partying“ nabízí v souladu s titulem barvitý výjev jedné malinko neukočírované kalby, což ostatně nebyla pro hudebníky kapely nikterak neznámá situace. Chlast je také zásadním tématem většiny textů (které si zpravidla píše sám Tony), včetně této fošny, která svým obsahem k rozpoutání nějaké živelné párty vyloženě vybízí. Intro „Pre-Game“ je strhující a dává tušit, že se zde začíná odehrávat cosi výjimečného. Navazující titulka dané podezření krásným způsobem potvrdí, když po krátkém nájezdu vytryskne dokonalý crossoverový proud s turbínovým rytmickým pohonem a skvěle naštípanými vokálními frázemi (úplně stejně mimochodem fungují i autory často využívané vícehlasy). Pokud se poslech odehrává doma v obýváku, minimálním efektem je těžko ovladatelné podupávání dolními končetinami, člověk má ale sto chutí přesunout se na koncert a vlítnout do neurvale rotujícího circle-pitu. Teprve v takové chvíli totiž může být výdej energie zcela kompatibilní se slyšenou muzikou.
Mohutná dávka živelnosti prostupuje nejen skladbu po skladbě, ale také tón za tónem a vteřinu za vteřinou. Skvěle odšpuntované riffové pasáže nabídnou štychy „Headbanger Face Rip“, „A.D.D. (Attention Deficit Destroyer)" a „Sadistic Magician“, další várku parádně nahuštěných frází uslyšíme v kusech „Lunch Hall Blood Brawl“ a „Radioactive Force“, v songu „The Inebriator“ jsou patrné valivé rytmy a skate-punkový feeling evokující bardy M.O.D., thrashově nasupené kytary zase prořezávají strukturu kompozic „Septic Detonation“ nebo závěr jedné z bonusovek „I Just Wanna Rock“ (druhý a neméně dobrý coversong představuje položka „Thrashing´s My Business…And Business Is Good“ s titulem odkazujícím ke známému příspěvku Megadeth). Zmínit je nutné rozlučkovou „Born To Party“ (jejíž původní verzi najdeme na splitku z roku 2002), ve které mimo výborné muziky zazní také památná hláška „Municipal Waste is gonna fuck you up!“, jež mluví za vše. Tahle americká parta patří na samotný vrchol současného crossover-thrashe a její tvorba je ozdobou jak koncertů, tak soukromých sbírek. Pokud patříte mezi fanoušky žánru, není možné, aby alespoň některé z dosavadních šesti alb kapely na vaší polici (v paměti počítače) chybělo.
|