„Chilské Santiago je velmi nepříjemné místo k životu. Za politickým pozlátkem ‚nejrozvinutější země Jižní Ameriky‘ se ukrývá drsná realita všudypřítomných drog, chudoby, násilí a politické korupce, pojem justiční spravedlnost je tady jenom pro smích.“ Tato slova volí při popisu své domoviny basák Noisemaker, který figuruje v partě Sins Of The Damned. Při čtení podobných vyjádření si člověk jednak uvědomí to štěstí, že žije v relativně pohodovém státě, jednak se okamžitě vyrojí představy o náležitě nenávistném a hlavně našlapaném metalu, který hudebníci zajisté používají jako ventil nastřádaných prožitků.
V tomto ohledu můžeme bez problémů považovat za pravdivou nálepku „violent speed metal assault“, kterou se zakleli samotní Chilané. Jejich debutový zářez přináší nekompromisní várku blackened thrashe se zřetelným podílem jak právě old school speedu, tak třeba i punku (a sem tam deathu). V titulním intru dokonce kvartet hudebníků pracuje s postupy, které by nedělaly ostudu ani kdejaké heavymetalové nahrávce. Tento nečekaně melodický pochod je nicméně rázně utnut nájezdem první skladby „They Fall And Never Rise Again“, v níž významně přepouštěné riffy a slušně přitápěná refrénová rytmika dobře naladí, přestože na lepší kousky ještě musíme chvíli čekat. Položka „Take The Weapon“ už patří mezi topové momenty díla, spídové drápy se zatnou do hřbitovní zeminy a rozjedou thrash´n´rollovou orbu, ve které nechybí smysl pro napětí, a to dokonce s hororovou konotací – animální zpěvákovo zaječení bych opravdu nechtěl zaslechnout v nočním lese (ani v denním).
Vál „The Lion And The Prey“ okoření dravé fráze i melodické sólové prvky (pro které vůbec autoři nacházejí dostatek prostoru), příspěvek „The Outcast (Sign Of Chain)“ zase protíná agilní vyhrávka evokující nedávný počin McBainových Hellripper (nevylučuje se ani vzpomínka na rané Skeletonwitch nebo rovněž aktuální studiovku německých Bitchhammer). Svědomitě vygradovaný a patřičně ostrý hudební digestiv „Death´s All Around You“ (s opět strašidelným vokálním zaúpěním) dokončuje hromobití této desky, jež na svět vyhřezla z útrob chilského undergroundu a je svébytnou (avšak nikoli depresivní - na to máme jiné žánry) výpovědí o odvrácených stránkách lidské povahy.
|