Byly doby, kdy švédský hudebník Tommy Johansson vydával prostřednictvím svého spolku ReinXeed každý rok novou studiovku, přičemž bývalo téměř jisté, že se bude jednat o jednu z největších power-speedmetalových událostí dané sezóny. Na páté desce "Welcome To The The Theater" (2012) ale laťka kvality zničehonic poklesla, strmý pád posléze dokonal kotouč "A New World" z roku následujícího (jakkoli z nemalé části kvůli bídné produkci). Pro fanoušky šlo o těžko pochopitelné selhání a objasnění situace příliš neprospěla skutečnost, že Tommy následně uložil ReinXeed k ledu a raději se začal na plný úvazek věnovat práci kytaristy u krajanů Sabaton. Po šesti letech je ale zase všechno jinak, věci najednou nabraly rychlý spád a na svět se vyklubalo nové album "Above The Sky".
To ovšem nenese pořadové číslo sedm, nýbrž jedna. Ukázalo se totiž, že situace uvnitř kapely měla daleko k ideálu, problémy byly jak mezi některými členy, tak s vydávající firmou. Přestože Tommy s nahráváním vlastních věcí nepřestal (základ této desky byl hotov již v roce 2015), rozhodl se, že nový materiál bude lepší vydat pod jiným jménem, aby se ukončila negativní provázanost se značkou ReinXeed. Fandové ale můžou zůstat v naprostém klidu. Toto gesto je čistě symbolické, neboť hudebně se jede podle zajetých melodických vzorců, a pakliže někoho po výše zmíněných řadovkách napadlo, že Tommy už je za autorským zenitem, obsah díla "Above The Sky" jej rychle vyvede z omylu.
Některé věci jsou překvapivé, kromě změny jména z ReinXeed na Majestica (odkaz na třetí studiovku "Majesty") sem patří záštita labelem Nuclear Blast, který se v power-speedu zpravidla příliš neangažuje, případně účast hostujícího bicmena Uli Kusche (ex-Helloween), jenž skladby obdařil svým umem. Talentem zde ale hýří především Tommy, kterému to skládá jako v období prvních čtyř desek, s tím rozdílem, že dojem nekazí všelijaká zvuková produkce (ta je konečně úplně v pořádku). Po čase se tedy zase můžeme radovat z mohutné porce rychlých temp, vzletných refrénů, melodicky neodolatelných (a příjemně dlouhých) sól, hymniku umocňujících (třebaže malinko generických) symfonií a Tommyho nádherně posazeného (postaveného) hlasu.
Jakmile se roztočí speedmetalové kolo mlýnské a do toho předák kapely v rámci nejstarších žánrových tradic zaječí (nejlépe ještě ve spojitosti s nějakým pěkným neoklasickým trylkem), může se stylunáruživý posluchač rozběhnout radostí po louce jako Vladimír Menšík, který ve filmu Jak utopit dr. Mráčka právě dostal dvě deci anti-vodnické infuze. Motivaci k takovému chování zajistí skladby "Above The Sky", "The Rat Pack", "The Way To Redemption", "Future Land" či zcela úchvatná "Alliance Forever" (Ten refrén! To sólo! Ta gradace!). Do tracklistu byla propašována i starší položka "Father Time (Where Are You Now)", což je rovněž bohulibý krok, jelikož tento "vánoční" kousek hýří hravostí (Tommy čerpá z klasiky i z tvorby Queen), jež mistrovským způsobem vypichuje Švédovu kompoziční kapacitu.
Vícepolohovost nahrávky obstará slušná retro-hardrockovka "Night Call Girl", potažmo temnější vál "Mötley True", ten lze však považovat za nejslabší moment díla. Nic naplat, Tommy je nejsilnější v tradiční power-speedmetalové poloze, tedy právě takové, jež tvoří majoritní obsah desky "Above The Sky". Bývaly doby, kdy každá novinka kapely ReinXeed měla jisté místo v mé roční redaktorské bilanci. Tato tradice se v roce 2019 obnovila, bez ohledu na skutečnost, že se celá rychlomelodická show odehrává pod odlišným názvem.
|