RAGE - Afterlifelines
Za mě jednoznačně toto období. Kromě...

RAGE - Afterlifelines
Za mě byl vrchol deska Trapped! a pak ještě The...

RAGE - Afterlifelines
To Oree: Jo, Rage vydali hrůzu desek a každý na...

RAGE - Afterlifelines
Je to zajímavé. Například v Japonsku nebo Německu...

RAGE - Afterlifelines
Ze mě byli Rage určitě nejlepší se Smolskim a...

RAGE - Afterlifelines
šly do uší i jiné desky Rage nebo debut Avenger,...

LUCA TURILLI - King Of The Nordic Twilight
Díky za recenzi. Poslouchám hard rock, ale tohle...

RAGE - Afterlifelines
Osobně si nemyslím, že hlavní smyslem sestavy se...

RAGE - Afterlifelines
Almanac bohužel nikoho nezajímá na rozdíl od...

RAGE - Afterlifelines
kdysi dávno viděl naživo s Viktorem a Mikem a...












Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax




ULTIMA GRACE - Ultima Grace

Na sestavu této kapely jsem se musel podívat dvakrát, abych se ujistil, že mě nešálí zrak. Japonský power metal s bývalou zpěvačkou Nightwish Anette Olzon v čele? Takové spojení je hodně nečekané, avšak při hlubším zamyšlení ne úplně mimózní. V Japonsku existuje řada hudebníků, kteří umí složit světové melodie, a pakliže je něco limituje v proboření domovských hranic, pak je to mnohdy právě vokální prezentace. Tvůrce tohoto projektu známý pod přezdívkou Yuhki (mj. Galneryus) angažováním švédské vokalistky tedy určitě neprohloupil. Otázkou bylo, jestli prvotřídní zpěvačce dokáže sepsat dobré melodie a jestli ve výsledku nepůjde spíše o lehký bizár.

Je pravda, že při detailním zkoumání alba se občas odhalí určité atraktivní prvky, o vyloženě obdivných dojmech ale nemůže být řeč. Úvod nahrávky v podobě skladby „Getting On With Life“ není špatný, problémem je refrén, který až moc evokuje Nightwish ze zpěvaččiny éry. Zrychlené sólo písně nicméně naznačí směr, při jehož důkladném tesání mohl Yuhki jako skladatel zanechat dobrý otisk. Fúze japonského power/progu ve spojení s atraktivním a populárním hlasem, to byla cesta k výjimečnosti. Jenže tohle autorské rameno nakonec zůstane – vyjma speeďárny „Power Of North And East“ (s nádherně vypointovaným sólem) – pohříchu nevyužito.

Další možností bylo využít melodický sentiment typický pro japonské kapely. Právě takový, který slyšíme v sólu písně „Night Hunt“, potažme ve skladbách „Cry For The Rain“ a „Rise“, jejichž obsah prostupuje hravá chytlavost. Ani tento skladatelský princip ale není vyloženě určující. Ve zbytku písní se dočkáme struktur s progovými nebo art-jazzovými vlivy, což vzhledem k Yuhkiho propojení s Galneryus není až tak překvapivé. Problémem jsou ne vždy ideální tvůrčí východiska, stejně jako polovičatě odvedená produkce. Švédská zpěvačka předvádí profesionální výkon, nějaký hlubší smysl za jejím angažováním ale dohledat nelze. Debutové album projektu Ultima Grace má svá obstojná místa, do jeho opakovaných poslechů se ale člověk musí spíše nutit, což není nikdy dobré znamení.

Petr Štěpnička             


Seznam skladeb:
1. A Legend Begins
2. Getting On with Life
3. Cry for the Rain
4. Powers of North and East
5. Beguile by Night
6. Ripples
7. Rise
8. Night Hunt
9. Double Caution
10. The Lost
11. Requiem

Sestava:
Yuhki - klávesy
Anette Olzon - zpěv
Toshihiro Kajihara - kytara
Atsushi Hasegawa - baskytara
Hideki Harasawa - bicí

Rok vydání: 2022
Čas: 01:05:07
Label: King Records
Země: Japonsko/Švédsko
Žánr: power/prog metal

Diskografie:
2022 - Ultima Grace

Foto: archiv kapely


Vydáno: 09.05.2022
Přečteno: 1071x




počet příspěvků: 1

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
Ostatní...14. 04. 2023 11:01 htaedas


 
Metalforever.info © 2006 - 2024     RSS - články

stránka byla načtena za 0.11034 sekund.