Pro powermetalového fanouška zůstane jméno Christiana Liljegrena zřejmě navždy spojeno se spolkem Golden Resurrection, se kterým švédský zpěvák stvořil trojici pozoruhodných alb. Tento zapřísáhlý křesťan se ale mihl v řadě dalších formací, přičemž vždy bylo patrné, že k tomu, aby vznikla dobrá hudba, potřebuje "rozumného" autorského parťáka. V případě Narnie tuto úlohu plní zejména kytarista CJ Grimmark, který, zdá se, umí korigovat Christianovy mnohdy nestálé tvůrčí choutky a naštelovat jej správným uměleckým směrem.
Liljegren každopádně na albu "Ghost Town", jež je devátým studiovým příspěvkem kapely, zní velmi svěže. Také hudba nabrala až nečekaně rozmanitý charakter, který dokládá vyšší tvůrčí ambice všech autorů (zmíněné duo doplňuje ještě basista Jonatan Samuelsson). Na desce slyšíme vícežánrové vlivy, jejichž celkový výčet působí na první pohled trochu divoce. Melodický heavy metal, power, groove, neoklasika, sedmdesátkový hard rock, progrock i špetka moderny, to vše je na aktuálním zápisu seveřanů k mání, a je obdivuhodné, že se tato směska autorům nerozsypala pod rukama a že udržela pevný a kompaktní tvar.
Jinou věcí je chytlavost samotných písní. Některým citelně schází nápaditost ve vymýšlení zajímavějších refrénových linek ("Hold On", "Glory Daze"), jiné vlivem pomalejších temp vyznívají poněkud utahaně, zvlášť když tvoří navazující kombo ("Alive", "Modern Day Pharisees"). Rozvážnější rytmické plochy jsou dominantou tohoto alba (výjimku tvoří pouze slušná neoklasická speedovka "Wake Up Call") a mnohdy souvisejí s netradiční progrockovou polohou. Tato snaha se víceméně pozitivně podepsala na sedmiminutovém příspěvku "Descension" či kompozici "Out of the Silence", která k zajímavému výsledku využívá nejen tajemně teatrální atmosféru, ale také hluboké hrdlo hostujícího Erica Claytona (Saviour Machine), jenž zde předčítá modlitbu.
Hudební náplň alba "Ghost Town" představuje švédské těleso jednak v přímém rock/metalovém, jednak v důmyslném artovém rozpoložení. Nabízí nečekaně barvitou mozaiku různých stylů, kvalitní zpěv a dobrý zvuk (o mastering se staral ověřený Thomas "Plec" Johansson). Několika skladbám ale chybí důraznější autorské vedení a celkově aspekty, které by přitahovaly pozornost a touhu po opakovaném spuštění.
|