CITRON, METALINDA, LORETTA - 2. 3. 2024 - KD Šeříková, Plzeň
Re Audi: Skus si vypočuť posledný album...

CITRON, METALINDA, LORETTA - 2. 3. 2024 - KD Šeříková, Plzeň
Ve své době jsem spor " o Citron" dost sledoval a...

CITRON, METALINDA, LORETTA - 2. 3. 2024 - KD Šeříková, Plzeň
ale predmetem svaru nebylo kdo ma nebo registraci...

CITRON, METALINDA, LORETTA - 2. 3. 2024 - KD Šeříková, Plzeň
To nerozporuju, ale pořád se bavíme jen o nějakém...

CITRON, METALINDA, LORETTA - 2. 3. 2024 - KD Šeříková, Plzeň
Parizek celou dobu kapelu tahnul a smeroval,...

CITRON, METALINDA, LORETTA - 2. 3. 2024 - KD Šeříková, Plzeň
Není důležité kdo kapelu založil a kdy do ní kdo...

CITRON, METALINDA, LORETTA - 2. 3. 2024 - KD Šeříková, Plzeň
Jana: S tím oprávněním vlastnit značku je to...

ACCEPT - Humanoid
O minulém albu jsem po prvním poslechu...

ACCEPT - Humanoid
Páčila sa mi predchádzajúca doska, páči sa mi aj...

CITRON, METALINDA, LORETTA - 2. 3. 2024 - KD Šeříková, Plzeň
To Crust : To, že si Pařízek zaregistroval jako...












Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax




ATOMIC SYMPHONY - Redemption

Ne vždy prvotní cíle a plány dopadají podle představ. Švýcarští Atomic Symphony měli být původně další symfonickou metalovou kapelou, místo toho se však nechali zlákat progem a dnes vzhlíží spíše k Dream Theater než k Epice nebo Nightwish. Abychom ale byli úplně přesní, jistý vliv obou posledně jmenovaných kapel lze v jejich tvorbě stále cítit. Prioritou už však není bombastičnost a filmová epičnost, nýbrž chytré a promyšlené skladby s komplikovanějšími rytmy a harmonií. Výsledkem je naprosto svěží a unikátní dílo, které dostalo název „Redemption“.

Atomic Symphony jsou zkrátka ve všem dost sví. Prvním a nejnápadnějším důkazem toho je zpěvačka Jasmin Baggenstos. Ta se ve svém projevu překvapivě podobá spíše svým mužským kolegům z branže (heh, vždyť já si fakt původně myslel, že to zpívá chlap) a vyhýbá se i sebemenším náznakům teatrálnosti. Její přínos je nepřehlédnutelný. Hlas se nádherně poslouchá zejména v klidnější pasážích, kde vyzařuje jak technickou čistotou a intonační precizností, tak potřebnou hudební empatií, která přináší do hudby duši a uvěřitelnost. V této souvislosti nutno pochválit chytře napsané vokální linky a cit pro neotřelé a silné melodie. Třeba takový refrén ze skladby „Abyss“ má až návykové účinky.

O to pozoruhodnější je fakt, že Švýcaři často operují s dlouhými kompozicemi a své největší zbraně používají nepředvídatelným, inovativním a nepodbízivým způsobem. To zahrnuje využití široké škály nálad a výrazových prostředků, časté dynamické změny a instrumentální výlety po vzoru svých progresivních idolů, nevšední postupy a neposledně i ony symfonické prvky, jež zde mají trochu temnější, o to však svěžejší podobu. K dobru pak Atomic Symphony můžeme přidat i obrovské nasazení, energii a skvělou týmovou práci, která si umí poradit s velkým počtem hudebních nápadů a jejich pospojováním tak, aby to bylo srozumitelné a efektní.

Vydat prvotinu na své vlastní náklady a tím výrazně promluvit do progresivní, potažmo symfonické metalové scény chce mít teda neskutečný přehled. Atomic Symphony z pozice úplného nováčka dokazují, že i zdánlivě nemožné se může stát skutečností.

Mikka             


FB ATMOMIC SYMPHONY

YouTube ukázka - Abyss

Seznam skladeb:
1. Lost Eden
2. Abyss
3. Walk Through Fire and Pain
4. Breathing Rage
5. Face the Evil
6. Delusive Dreams
7. Fate of the Gods
8. Asylum
9. Shattered

Sestava:
Jasmin Baggenstos - zpěv
Roberto Barlocci - kytara
Thomas Spoegler - baskytara
Carlo Beltrame - klávesy
Marc Friedrich - bicí

Rok vydání: 2015
Čas: 58:06
Země: Śvýcarsko
Žánr: progresivní/symfonický metal

Diskografie:
2015 - Redemption

Foto: archiv kapely


Vydáno: 17.02.2016
Přečteno: 3398x




K článku zatím nebyly přidány žádné komentáře.


 
Metalforever.info © 2006 - 2024     RSS - články

stránka byla načtena za 0.08892 sekund.