24.02.2018
QUEENSRŸCHE
Hudebním tiskem probléhla zpráva, že kapelu opustil ..více

24.02.2018
BEHEMOTH
Polská black/deathmetalová instituce vydá 13. dubna DVD ..více

24.02.2018
UNDERØATH
Fanoušci metalcorových hvězd z americké Tampy se ..více

24.02.2018
ROUGH SILK
Německá progresivně powermetalová parta, kterou vede ..více

24.02.2018
SOLSTICE
Po dvaceti letech od desky "New Dark Age" si připisuje ..více

23.02.2018
DIMMU BORGIR
Norská kapela přijde po osmi letech s jubilejní, desátou ..více






SLAUGHTER - Revolution
Ještě k těm Kabátům. Jednou se tu z ničeho n ..

SLAUGHTER - Back To Reality
Kromě debutu, kde je obal docela poplatný době, ..

AYREON - The Theory of Everything
Tak Ray, jak to s tebou vypadá? :) Těšim se na ..

SLAUGHTER - Revolution
to Venca Votruba: Díky. :-) ..

SLAUGHTER - Back To Reality
Pro doplnění desku zdobí dokonale tragický oba ..

CHILDREN OF BODOM - Halo Of Blood
Áno návrat do starších časov,podľa mňa si t ..

SLAUGHTER - Revolution
Je možné, že to mé dílo bylo, trošku jste m ..

SLAUGHTER - Revolution
nejsi blázen, prý skutečně zmizela, tvrdí Ven ..

VISIONS OF ATLANTIS - The Deep & The Dark
Tak to jsem zvědav, protože poslední ep se znov ..

SLAUGHTER - Revolution
Určitě zmizela. Přeci nejsem blázen. Byl pod n ..




Za poslední měsíc:
SEBASTIEN - Act Of Creation
1916x

SAXON - Thunderbolt
1120x

Andy MONS (SEBASTIEN) - Bylo pro nás velkou výzvou zajistit si ve vlastní režii skládání, aranže, texty, nahrávání, produkci, mix i mastering alba
1114x

RAMCHAT - Nepočaria!
1104x

MASTER`S HAMMER - Fascinator
798x

DOGA - Hard werk
797x



26.02.2018
MARCO MENDOZA BAND, PETR HENYCH & G-BOD..
Klub Vagon, pasáž Metro, Národní 25, začátek od:21:00, vstupné: 350,-

16.03.2018
TERRESTRIAL CHAOS, DYSANCHELY, ANIMAL HATE, NARCHOST..
Praha - Modrá Vopice, začátek od:19:30, vstupné: 100,-

16.03.2018
ZNOUZECTNOST, BOD VARU...
Velké Meziříčí - Depo Klub, začátek od:20:00, vstupné: 150



článků celkem: 6158
recenzí: 4979
reportů: 518
rozhovorů: 344













Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax

České kapely.cz - Nabízej a nakupuj českou hudbu


W.A.S.P. - Kill Fuck Die

Doba poloviny devadesátých obecně přála reunionům sestav, které v osmdesátých letech slavily úspěchy, ovšem hudební revoluce počátku devadesátých let pro ně byla takřka smrtící. Proto se do Van Halen po ztroskotání sólové kariéry vrátil zpěvák David Lee Roth, Vince Neil se opět spojil se svými kumpány z Mokré čtvrti Mötley Crüe, Ozzy Osbourne se pomalu chystal k turné s Black Sabbath a Blackie Lawless oznámil, že se do W.A.S.P. vrací kytarista Chris Holmes. Po něm zajisté nejviditelnější člen spolku, už jen kvůli dříve zmíněné roličce ve filmu „The Decline Of Western Civilization II.: The Metal Years“. Ovšem taky opilec prvního řádu, jehož problémy s alkoholem přibyly v osmdesátých letech do toho výbušného tyglíku, který jej vystrnadil z prestižního kytarového postu.

Pro Blackieho byla doba triumvirátu „The Headless Childen“, „The Crimson Idol“ a „Still Not Black Enough“ ostatně také minulostí a Holmesův návrat přesně zapadal do jeho nového konceptu. „Dost bylo filozofování,“ tvrdil tehdy v rozhovorech, „W.A.S.P. jsou zase ten nejodpornější cirkus, největší rock n`rollová show světa.“ Svá slova podpořil důkladně vykreslenou pódiovou show, při níž dojde opět k výtryskům kečupové krve a nově by mělo dojít i na znásilnění jeptišky. Lawless se netajil svým obdivem k Marilynu Mansonovi, který v polovině devadesátých let, po vydání svého vrcholného díla „Antichrist Superstar“, byl jasným kralevicem shock rocku. Když si pak s Blackiem zazpíval dávný hit „Animal (Fuck Like A Beast)“, básnil Lawless o společném turné.

K tomu nakonec nedošlo, protože Manson vztekle odmítl nabízenou pozici předkapely, ovšem spolupráce s ním a pletky s Trentem Reznorem měli na Blackieho zásadní vliv, který rozhodl o dalším směřování W.A.S.P. Opět s Holmesem ve dvojici a pod citovaným vlivem slavného válečného filmu „Apocalypse, Now!“ z roku 1979 se pustil do tvoby nového materiálu. To trvalo od konce roku 1995, kdy byl Holmes oznámen jako náhrada za Boba Kulicka, a protáhlo se až do prvních dnů roku 1997. „Nechceme stát v šedém zástupu kapel. Chceme být co nejodlišnější,“ hulákal tehdy Lawless a jeho slova měla, jak se později ukázalo, dvojí význam. W.A.S.P. se s novou deskou „Kill Fuck Die“ nejen odlišili od ostatních kapel (což ostatně bylo tak vždy), ale také toho neměli ani moc společného s vlastní minulostí.

Čekalo se mnoho. Nejvíce se sázelo na návrat k třeskutému rock n`rollu prvních dvou, tří alb, ovšem už mohutný elektronický atak úvodní skladby „Kill Fuck Die“ dal jasně najevo, že tady se bude hrát na zcela jinou notu. I když právě „Kill Fuck Die“ a možná ještě tak „Take The Addiction“ a „Wicked Love“ svou melodikou, leckde skrytou za industriální nánosy, připomínala klasický Blackieho rukopis, většina skladeb sázela na úplně jiný efekt. Pryč byla klasická Holmesova sóla, jeho melodické vyhrávky, i Lawlessovy stadionové refrény. Prvotní byl zvukový efekt, který byl mnohem agresivnější a špinavější než všechno, co do té doby W.A.S.P. vydali. Nejvíce je toto cítit ve dvojskladbě „Fetus“ a „Little Death“, která se pohybuje až někde za hranou brutálního šílenství, kde už efekty přehlušují hudbu samotnou.

Lawlessovo motto: „Zelenou mají kapely, které se s tím moc nemažou“ zde dostává tak nový rozměr, když „Kill Fuck Die“ sice zapadá do konceptu doby, kdy největší úspěchy slavily opravdu tvrdé a temné kapely, ale zároveň představuje W.A.S.P. jako partu, která umí zahrát moderně. Ovšem věc má i druhou stránku a tou je fakt, že celá deska působí i po letech nepřístupně a až moc sevřeně. Tomu nahrává i fakt, že album nemá prakticky žádný vrchol, o hitovém singlu ani nemluvě. To je pravděpodobně její největší nevýhoda, protože i nejprve slibně se rozjíždějící závěrečná „The Horror“ s vkusným orientálním začátkem se nakonec zvrhne do jakési nekontrolované smrštiˇ, poháněné maniakálními vykřiky a směsicí zvuků.

Dnes je několik pohledůˇ, jak se lze na „Kill Fuck Die“ (původní název „Asylum“ byl zamítnut na poslední chvíli) dívat. Bylo by jednoduché ho šmahem odvrhnout jako nevydařený experiment, ovšem tak tomu rozhodně není. Na druhou stranu to ale není deska, která by byla nadčasová, protože její poslech dnes působí poplatně době svého vzniku, zejména svou náladou a použitými elektronickými vymoženostmi. Na desce lze ocenit odvahu kapely, která se rozhodla jít novou cestou, i když ji hodně rychle zavrhla. „Kill Fuck Die“ totiž zoufale propadlo a i když z dnešního pohledu tvoří na dlouhou dobu poslední skutečně vzrušující dílo kapely, je finální hodnocení kvůli všemu výše zmíněnému přece jen o něco nižší.

Pepsi Stone             


www.waspnation.com

YouTube ukázka – Kill Fuck Die

Seznam skladeb:
1. Kill Fuck Die
2. Take The Addiction
3. My Tortured Eyes
4. Killahead
5. Kill Your Pretty Face
6. Fetus
7. Little Death
8. U
9. Wicked Love
10. The Horror

Sestava:
Blackie Lawless - zpěv, kytara, klávesy
Chris Holmes - kytara
Mike Duda - baskytara
Stet Howland - bicí

Rok vydání: 1997
Čas: 45:47
Label: Raw Power/Castle
Země: USA
Žánr: industrial metal

Diskografie:
1984 - W.A.S.P.
1985 - The Last Command
1986 - Inside The Electric Circus
1989 - The Headless Children
1992 - The Crimson Idol
1995 - Still Not Black Enough
1997 - Kill Fuck Die
1999 - Helldorado
2001 - Unholy Terror
2002 - Dying For The World
2004 - The Neon God: Part I. - The Rise
2004 - The Neon God: Part II. - The Demise
2007 - Dominator
2009 - Babylon
2015 - Golgotha

Související články

Foto: archiv kapely


Vydáno: 29.06.2017
Přečteno: 1972x




počet příspěvků: 8

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
Tak týhle desce...1. 07. 2017 3:04 Jimmy
Uznávám, že v...30. 06. 2017 9:35 Martin
Tak kopnout do...29. 06. 2017 16:05 Sarapis
Jak moc dobrá...29. 06. 2017 15:53 Fenris 13
Odvahu ocenit lze....29. 06. 2017 15:34 Pepsi Stone


 
Metalforever.info © 2006 - 2018     RSS - články

stránka byla načtena za 0.14605 sekund.