„Představa, že jednou natočím vánoční album, mě provázela léta,“ řekla před vydáním kolekce „Almost Christmas“ kanadská zpěvačka Lee Aaron, v osmdesátých letech přezdívaná Metal Queen, podle stejnojmenné desky z roku 1984. Podle jejích vlastních slov k tomu, že dnes je „Almost Christmas“ na trhu, pomohla především koronavirová pandemie. „Všichni jsme se zavřeli do domácích studií a začali jsme na tom pracovat. Nápady jsme sice měli dlouhá léta, ale tentokrát jsme na to měli měsíc, abychom všechno stihli. Během celého toho covidového šílenství se z toho stala zábavná věc,“ zmínila zpěvačka. Možná i z toho důvodu, že Lee Aaron chtěla udělat hřejivě optimistickou desku, z tohoto alba dýchne pravá vánoční atmosféra. A to i přesto, že zde nenarazíte na koledy typu „Tichá noc“…
Přestože Lee Aaron se vždy profilovala jako hardrocková či heavymetalová vokalistka, postupem let do své tvorby vpouštěla i bluesov vlivy, či odlesk klasickýh amerických písničkářů. A jestliže bylo její poslední album „Diamond Baby Blues“ klidné a plné přátelské nálady, „Almost Christmas“ jde v tomto ohledu ještě dál. Zapomeňte na podobné počiny, které v minulosti spáchali Twisted Sister, či Cheap Trick, zapomeňte i na ztřeštěnou kolekci „We Wish Your A Hairy Christmas“, což byla záležitost hairmetalových desperátů typu Warrant, L,.A. Guns, Danger Danger nebo Faster Pussycat. Přestože byla Lee Aaron vždy řazena do jednoho šiku s těmito interprety, její vánoční album je úplně jiné. Přece jen je to v nitru křehká žena a ty mají k posledním svátkům roku trochu jiný vztah než chlapi…
Že je „Almost Christmas“ nahrávkou, kterou muzikanti tvořili pro vlastní potěšení, o tom není pochyb. Nejsou z ní slyšet větší ambice a za vše mluví i výběr skladeb Sáhlo se nejen pro coververze vánočních skladeb, ale i do vlastní minulosti. „Do těchto nahrávek jsem dostal hodně vášně a radosti,“ vysvětlila Aaron, „album představuje něco opravdu pozitivního a nadějného, na co jsme se mohli zaměřit během této podivné doby. Je to náš dárek fanouškům, který nám zlepšil náladu a doufáme, že má stejný účinek na ostatní.“ I proto lze pochopit, proč Lee na album zařadila „It Doesn`t Often Snow A Christmas“ od Pet Shop Boys, kterou s kapelou přetvořila do slušivé kytarové podoby, zbavila ji synth popového balastu a proto ani tato skladba nevybočuje z konceptu. Ten se při pohledu na seznam skladeb a autorů může jevit poněkud divoký, ale výsledek je nakonec velice dobrý, protože se všechny skladby podařilo provázat zvlášním kouzlem a vánoční atmosférou tak, že „Almost Christmas“ zní jako ucelená nahrávka.
Je tu samozřejmě klasická odrhovačka od Chucka Berryho „Run Run Rudolph“ bez které jako kdyby se žádné americké (či v tomto případě kanadské) vánoční album nemohlo obejít, ale jsou tu i méně omšelé věci. „Almost Christmas“ obsahuje i „Baby Please Come Home“ z roku 1963 od Darlene Love, čarokrásnou „All I Ever Get For Christmas Is Blue“ či rozpustilou „Zat You Santa Claus?“, což bývalo vrcholné sváteční číslo Louise Armstronga. To nejlepší si Lee Aaron nechala na závěr. Tam umístila vlastní coververzi skladby „Peace On Earth“, původně z alba „Some Girls Do“ z roku 1991, a především noblesní „The Fiddle And The Drum“, v níž svým projevem dokonce předčí původní autorku skladby Joni Mitchell a obstará tak překrásnou tečku za příjemnou deskou.
Nejdůležitější na „Almost Christmas“ je fakt, že posluchače dokáže navnadit na příchod vánočních svátků nevtíravým způsobem. Stokrát nemusíte mít Vánoce rádi, stokrát vám mohou krkem lézt otravné koledy, linoucí se z televize či reproduktorů v obchodních centrech, ale po poslechu této nahávky od Lee Aaron je nutné uznat, že své kouzlo ta doba určitě má. „Almost Christmas“ by dost dobře mohla nahradit jednu z nepřeberného množství ohraných desek s podobnou tématikou a po předvánočním shonu působit uklidňujícím dojmem.
|