Pražská Teta už zase něco kutí…, ale ne nejde o to, že bych měl potřebu vykládat vám rodinné historky. To jen Helena Kubelková a kapela Teta svým třípísňovým promem avizují, že se pracuje na jejich třetím CD. A jde o avízo potvrzující prakticky všechny zásadní řeči, které o téhle tetičce kolují. Ty pozitivní, tedy, že se kapela prezentuje velice kvalitním, profesionálním projevem i že Helenin skvělý hlas je maximálně příjemným rockovým pohlazením, i ty méně pochvalné, varující, že energie, kterou tahle kapela ze sebe vydává na pódiu, se ne vždy podaří přesunout i na stříbrné kotoučky.
Tři nabídnuté skladby plně reprezentují výraz Tety. Úvodní chytlavá „Síla slov“ s cukrkandlově snovým sborovým úvodem a téměř disko-klávesami, ústícími do podmanivě mazlivého vokálu a podobně laděných kytar nabízí hodně laskavý a pohodový výraz. Muzika jen podkresluje Heleninu dominanci, působí nenápadně a necpe se nijak dopředu a stejně tak vyzní i jemný vokální doprovod mužské části Tety. „Sny lítací“ nabídnou krapet řezavější kytaru (která obzvlášť v sóle vykoukne z jinak opatrné hudební hmoty) i dynamičtější Helenin zpěv. Je evidentní, že i přes špetky dramatičnosti a nesporný drajv se Teta drží dráždivě pohodové parkety pro vysloužilé rockery. A pokud by se full-deska měla odehrávat převážně v téhle rovině, troufnu si tvrdit, že by na Helenu zbyl dost náročný úkol (ale s jejím zkušeným sameťákem by to neměl být vážný problém) udržet posluchačovu pozornost plně nabuzenou. Naštěstí je tu i závěrečná „Tak proč teď“. Skladba, ve které zaujme kombinace nenápadně výborných individuálních výkonů s chutí znít agresivněji. Jasná šance na to, že se případná deska neutopí v opatrnosti.
Vkusný rock pro dospělé, kterému jasně (a právem) vládne výrazný a charismatický hlas Heleny Kubelkové. Jestli v tomhle rčení najdete synonymum pro příjemnou muziku, která pohoupe a přinutí vás zkoumat (a je co) detaily, nebo pro trochu usedlou poslouchanou, která příliš nevzruší a nestrhne, nechám už na vás (a možná i na vašem věku). Já to mám tak nějak napůl…
|