Když jsem naživo viděl koncert Sebastiana Bacha v červnu 2006 v Praze před Guns n´Roses, měly hlavní hvězdy co dělat, aby se energickým vystoupením kanadského exvokalisty Skid Row nenechaly zahanbit. Bach působil přesně jako na konci osmdesátých let, kdy vtrhl na scénu jako zjevení. Se svou impozantní dvoumetrovou postavou, záplavou hustých blonďatých vlasů a hlasem, který vystřeloval až do stratosféry pálil jak své vlastní skladby, tak staré klasiky Skid Row. Proto se od druhého živého alba "ABachalypse Now" dal očekávat docela dobrý zážitek.
Dal, jenže ono to tak slavné rozhodně není. Dvoudisk obsahuje dva koncerty. První z nich Bach odehrál se svou kapelou vloni na Hellfestu ve Francii. Jako už to bývá u něho zvykem, tak vcelku nepochopitelně vsadil především na skladby Skid Row, což u člověka, který v rozhovorech o svých bývalých spoluhráčích moc dobrých slov neztratí, a neustále vychvaluje svou novou sólovou tvorbu, vcelku překvapí. Zaráží to o to víc, že chvála obou alb "Angel Down" a "Kicking & Screaming" je opodstatněná. Holt lidi jsou víc zvědaví na staré Skid Row než na současného Bacha. To se dá pochopit. Co už však zarazí více, je zvuk desky. Ten se podobá spíše vydařenému pirátskému bootlegu. Navíc Bach není leckde v optimální pěvecké formě, o čemž vypovídá například vcelku zprasená "Monkey Business" nebo naprosto otřesné vokály (ty však jdou spíše na vrub jeho spoluhráčů) ve slavné "18 & Life". Ze starých pecek Skid Row má tedy pořádné koule snad jen "Youth Gone Wild", pochopitelně s vynecháním výkřiku jména Bachovy bývalé kapely
ve středu skladby a skákavá "Big Guns".
Druhý disk se nahrával v Los Angeles. Playlist je až na výjimky totožný (například výborná "Tunnel Vision" zde vyšla vcelku slušně). Bach se tady zdá být v lepší pohodě. "18 & Life" prodchnul dobrými procítěnými vokály, i když "Monkey Business" dopadla zase trochu
upachtěně. Dobře si například vokalista poradil se svou vlastní "(Love´s A) Bitchslap", kde v klidu dal i vokály Axla Rose, který
s ním právě tuhle věc zpívá v originálu.
Ovšem můžeme v klidu říct, že pokud by "ABachalypse Now" nevyšlo, nic by se nestalo. Na jednu stranu je sympatické, že se
pravděpodobně nic nedodělávalo ve studiu, o čemž svědčí místy až za uši tahající vokály a kytarová sóla. Autentičnost je tedy zachována.
Ale bez pořádného kotle pod pódiem si myslím, že moc cenu nemá. Tahle deska je pro opravdu skalní Bachovy fanoušky.
|