RAGE - Afterlifelines
Za mě jednoznačně toto období. Kromě...

RAGE - Afterlifelines
Za mě byl vrchol deska Trapped! a pak ještě The...

RAGE - Afterlifelines
To Oree: Jo, Rage vydali hrůzu desek a každý na...

RAGE - Afterlifelines
Je to zajímavé. Například v Japonsku nebo Německu...

RAGE - Afterlifelines
Ze mě byli Rage určitě nejlepší se Smolskim a...

RAGE - Afterlifelines
šly do uší i jiné desky Rage nebo debut Avenger,...

LUCA TURILLI - King Of The Nordic Twilight
Díky za recenzi. Poslouchám hard rock, ale tohle...

RAGE - Afterlifelines
Osobně si nemyslím, že hlavní smyslem sestavy se...

RAGE - Afterlifelines
Almanac bohužel nikoho nezajímá na rozdíl od...

RAGE - Afterlifelines
kdysi dávno viděl naživo s Viktorem a Mikem a...












Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax



bulvární koutek

O tom, jak technika postupně zabíjí hudbu

„Bude tam falešný zpěv a křivá kytarová sóla,“ řekl kdysi Gilby Clarke (v té době už zbavený stigmatu koncertního kytaristy nejslavnější éry Guns N Roses) na adresu své druhé sólovky „The Hangover“. Ale co… Jeho předchůdce u losangeleských legend Izzy Stradlin vždycky říkával, že natočí desku na osmistopém magneťáku. „A víc s tím žádné sraní,“ dodával jedním dechem. To se psala divoká devadesátá léta, všude plno alternativy, vzdoru a vlastně posledního návratu ke kořenům hudby. Střih… Zima 2018, za oknem řádí holomráz a já pročítám paměti bubeníka Slade Dona Powella, jak vzpomínal na natáčení jejich megaslavné balady „My Oh My“ z počátku osmdesátých let. „V jeden okamžik mi tam zavrzala šlapka a s tou nahrávkou jsem šel za technikem, že to přetočíme,“ píše bubeník, „on si to ale vzal a že to vyretušuje.“

Právě na „My Oh My“ se dlouhá léta v rockové hudbě (spolu s dalšími baladami té doby, samozřejmě) poukazovalo jako na jasný prefabrikát, na vyčištěnou nahrávku, na něco umělého. Čas tuhle výtečnou věc prověřil a dnes je už součástí hudební klasiky. Powell ale ve své knize poukázal na skutečnost, které zub času neubral nic na své závažnosti: „Beatles stačil jeden den k natočení jejich první desky. V tomhle případě jeden den technik mazal jedno zavrzání šlapky.“ Co z toho vyplývá? A proč to srovnání s Clarkem a se Stradlinem? Připravilo by snad „My Oh My“ jedno zavrzání šlapky o její kouzlo, které trvá už dlouhou řadu let? Musí být všechno úplně dokonalé, studiově vyčištěné… sterilní? Poslouchám právě debut New York Dolls. Příšerná muzika. S křivými sóly a falešným zpěvem. Ale svým způsobem neskutečně přitažlivá. Proč? Protože je prostě autentická. Těžko dnes mezi novými alby takovou hledat….

Pepsi Stone, 3. 3. 2018

Jan Skala             



Vydáno: 03.03.2018
Přečteno: 1710x




počet příspěvků: 3

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
V tom leštění...6. 03. 2018 15:36 Pepsi Stone
K čemu to pak je,...5. 03. 2018 20:06 JonathanGray
Souhlas. Už jsem...5. 03. 2018 19:36 Anonim


 
Metalforever.info © 2006 - 2024     RSS - články

stránka byla načtena za 0.10847 sekund.