7.10.2022
NEIL YOUNG AND CRAZY HORSE
Legendární americký písničkář spojil síly s ..více

7.10.2022
BUSH
Kdysi velice slavní grungeři z Velké Británie stále ..více

7.10.2022
STEEL PANTHER
Srandisté z Los Angeles představí nového basistu Spydera ..více

7.10.2022
SIGNAL2NOISE
V době, kdy americká legenda W.A.S.P. nevykazuje mnoho ..více

7.10.2022
SLEEPING ROMANCE
Italští symfonici, v jejichž čele stojí zpěvačka Lina ..více

7.10.2022
BLIND ILLUSION
Znovu ze zcela jinou sestavou než minule se hlásí tato ..více






MEGADETH - Countdown To Extinction
Krasne album. Moje prve, co som od nich pocul. Sam ..

MEGADETH - Countdown To Extinction
Jen drobné hnidopišské upozornění - je chyba ..

THE HALO EFFECT - Days Of The Lost
Kvalitná práca od majstrov, či konštruktérov ..

PUHDYS - Wilde Jahre
Legendu o Stülpnerovi dávali v TV naposledy v r. ..

MEGADETH - Countdown To Extinction
Obal je od stejného autora, který o par let pozd ..

MEGADETH - Countdown To Extinction
Tahle deska je parádní, ale deset bodů jí ned ..

THE HALO EFFECT - Days Of The Lost
Je to přesně takový pohodový materiál, jaký ..

MEGADETH - Countdown To Extinction
Dodnes se pamatuju jak jsem šel po ulici a z repr ..

PUHDYS - Wilde Jahre
Zajímavé, že kapela má na svých stránkách s ..

MEGADETH - Countdown To Extinction
Tato nahrávka je další dokonalé dílo. Vnímá ..




Za poslední měsíc:
Ozzy OSBOURNE - Patient Number 9
2004x

Tobias SAMMET (AVANTASIA, EDGUY) - Avantasia žije, Edguy odpočívají!
1346x

OLYMPIC - Když ti svítí zelená
1271x

OLYMPIC - Kanagom
1244x

MEGADETH - Rust In Peace
1141x

OLYMPIC - Bigbít
1111x





článků celkem: 9389
recenzí: 7779
reportů: 589
rozhovorů: 580













Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax


Joe BONAMASSA – Time Clocks

O Joe Bonamassovi se říká, že je to bluesman pro mladé. Jeho v dobrém slova smyslu moderní blues-rockové herní i skladatelské pojetí, kořeněné jemnou příměsí tvrdšího střihu, dokáže k obrazovkám, do velkých hal, ale i do obchodů s muzikou přitáhnout nemalé množství hudebních fanoušků později narozených. Jeho nesporné charisma, ale i říznější a zdravější groove přístup, má ojedinělou schopnost nenudit ani po několika minutách pomalého bluesového nadechování se, které je způsobu hry hvězd starší generace typu Petera Greena, či Garyho Moorea malinko vzdálené. Bonamassa je typický workoholik a řada desek a projektů, kterých se každý rok účastní, se geometricky rozrůstá. Letos trochu nečekaně udeřil znovu. Novou sólovou desku, která vychází teprve rok po skvělém předchůdci „The Royal Tea“, pojmenoval „Time Clocks“.

Dle jeho vlastních slov se jedná o dosud nejdobrodružnější a nejobsáhlejší desku. „Když se ohlédnu zpět na nahrávání během COVID-19 a na původní záměr alba, musím trochu rekapitulovat. Před dvaceti lety jsem nahrál hudební záznam, který zná svět pod názvem „Blues Deluxe“. Bylo to ve studiu Bobbyho Nathana na Manhattanu. Zachytil jsem energii, která mě jako umělce vždy silně držela. V té době jsem žil v New Yorku a časy byly docela těžké. Moje týdenní rutina se skládala z kombinací náročných sezení, koncertů a příležitostí, kterých nebylo mnoho. Byl jsem hladový. Doslova. Hudební byznys je tvrdý, velmi tvrdý, obzvlášť když vám vydavatel diktuje co a jak máte dělat“. V roce 2019 se Joe ocitl zpět v New Yorku a znovu se inspiroval tímto gigantickým městem. Jeho životní stav se po dvaceti letech dramaticky změnil, ale energie, která dělá New York City skvělým, tu stále zůstává. Jeho dlouholetý kolega producent Kevin Shirley dodává: „Myslím, že Joe Bonamassa vytvořil album, které je skutečně mimořádné. Je to mistrovská páce od bluesového hudebníka a superhvězdy současně“. Album nahrané v této obrovské americké aglomeraci znovuobjevuje Bonamassu na dalším nalezeném vrcholu. „Time Clocks“ sleduje Joeův neustálý vývoj v práci s různorodými styly, poslepovanými ve funkční rockový celek, s šarmem jemu vlastním. Svět ho zná jako „muže v obleku“, který je fanoušky milován coby dokonalý kytarový hrdina a kritiky citován jako největší světový bluesový kytarista současnosti. Novinka je znovu natočena pod dohledem dlouholetého spolupracovníka Shirleyho a manažera Roye Weismana jako výkonného producenta. Album bylo nahráno v Germano Studios / The Hit Factory a smícháno Bobem Clearmountainem (Bruce Springsteen, The Rolling Stones, Toto, Bon Jovi). Obálku vytvořil slavný grafik Hugh Syme (Rush, Aerosmith, Whitesnake).

Úvod desky patří krátké a nevýrazné předehře „Pilgrimage“, kterou si mohl Bonamassa rozhodně odpustit. Ten pravý start přináší až píseň „Notches“. A i když se v jejím případě nejedná o vyložený průšvih, nejednomu postaršímu bluesmanovi při poslechu určitě ztuhne krev v žilách, tak slabý start už kytarista dlouhou dobu nepředvedl. V následující „The Heart That Never Waits“ se raději sází na osvědčené postupy i tempo. Znatelně bluesovější věc zklamat nedovolí, ale člověk má silný pocit, že podobnou variaci už od Joea slyšel, a to dokonce v mnohem lepším balení. Titulní „Time Clocks“ je bezpohlavní záležitost, co mizí někam do ztracena. Hubeně nevidomá nicka, kterou ženské sladkobolné sbory zadupávají dalších sto stop pod zem. Tragédie. Velkolepý obrat a konečně taky trochu energie vlévá do žil „Questions And Answers“. Pocitově, tempově a atmosféricky výborně vystavěná věc, která patří mezi největší ozdoby letošní desky. Joe jí dal do vínku spousty povedených nápadů a nebál se balancovat s daleko odvážnějším přístupem. Na vlně euforie se držíme i s houpavě křehkou „Minds Eye“ a pochodové pnutí v sobě skvěle absorbuje další klenot „Curtain Call“. Tady se krásně povedly všechny aranžmány, v čele s potemněle vystavěnou kytarovou stopou a citlivou instrumentací smyčců. Že je druhá půle takřka ohromující, napoví i irsky laděná „The Loyal Kind“. Zde se sahá k netradičním nástrojům a ono propojení říznějšího naléhavého blues se severským folklórem funguje na jedničku. Jazzově orientovaná „Hanging On A Loser“ a závěrečná, nástrojově opět bravurně vycizelovaná „Known Unknowns“ sice nepřináší žádný opojný pocit z velkolepého finále, ale pachuť z nepovedeného začátku dokáží eliminovat takřka na minimum.

Joe Bonamassa znovu nezklamal. A i když to letos není taková paráda jako v případě nahrávky „Blues Of Desperation“ nebo jejího přímého nástupce „Redemption“, pořád jde o dobře namíchaný koktejl výborně stravitelného rockového blues. A když si odmyslíme malinko sterilní začátek a fádní titulku, máme před sebou znovu pozoruhodný repertoár, který příznivce rozhodně zklamat nemůže. Kvalitní produkce, vytříbený cit pro melodie a Bonamassovo specifické bluesové cítění, znovu podepřené výrazným songwritingem, činí z „Time Clocks“ jednu z hudebních událostí letošního roku.

Michal             


www.jbonamassa.com

YouTube ukázka - Time Clocks

Seznam skladeb:
1. Pilgrimage
2. Notches
3. The Heart That Never Waits
4. Time Clocks
5. Questions And Answers
6. Minds Eye
7. Curtain Call
8. The Loyal Kind
9. Hanging On A Loser
10. Known Unknowns

Sestava:
Joe Bonamassa - zpěv, kytara
Rob McNelly - kytara
Steve Mackey Michael Rhodes - baskytara
Lachy Doley - piáno
Reese Wynans - klávesy
Errol Litton -. harmonika
Paulie Cerra - saxofon
Greg Marrow - bicí

Rok vydání: 2021
Čas: : 56.52
Label: J&R Records
Země: USA
Žánr: blues rock

Diskografie:
2000 - A New Day Yesterday
2002 - So, Its Like That
2003 - Blues Deluxe
2004 - Had To Cry Today
2006 - You And Me
2007 - Sloe Gin
2009 - The Ballad Of John Henry
2010 - Black Rock
2011 - Dust Bowl
2012 - Driving Towards The Daylight
2014 - Different Shades Of Blue
2016 - Blues Of Desperation
2018 - Redemption
2020 - Royal Tea
2021 - Time Clocks

Související články

Foto: archiv umělce


Vydáno: 01.12.2021
Přečteno: 970x




počet příspěvků: 3

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
Bonamassu jsem...14. 12. 2021 10:39 Paja
další majstrštykOd Joea nečekám...2. 12. 2021 13:56 zen
Bonamassa má už...2. 12. 2021 10:09 Standa


 
Metalforever.info © 2006 - 2022     RSS - články

stránka byla načtena za 0.45342 sekund.