2.12.2022
SACRED REICH
Kultovní thrasheři z Arizony chtějí navázat na ..více

2.12.2022
GEORDIE
Britská glamrocková kapela sedmdesátých let, odkud do ..více

2.12.2022
HANGING GARDEN
Ostřílená sedmička muzikantů z finských Helsinek, ..více

2.12.2022
IMHA TARIKAT
Dvojice tureckých muzikantů, žijících v Německu, ..více

2.12.2022
DESTRÖYER 666
Po šesti letech se ze spánku probouzí tato blackmetalová ..více

2.12.2022
SUIZID
Německá undergroundová scéna je bohatší o jeden ..více






David COVERDALE - Northwinds
...jen Breakdown se mi nijak zvlášť nelíbí. N ..

INDUCTION - Born From Fire
Souhlas :-) ..

INDUCTION - Born From Fire
Příjemné překvapení po progově zasekaném de ..

INSANIA - GRRRotesky
Nedávno se ke mne dostal song Placatej svět a je ..

David COVERDALE - Northwinds
mně nejvíc seděl v Deep Purple - jak "Burn", ta ..

Joe Lynn TURNER - Belly Of The Beast
jsem slyšel kdysi na desce Deep Purple "Slaves An ..

Joe Lynn TURNER - Belly Of The Beast
Renenzi jsem ani nečetl, ale jako neodborník kte ..

TRAUTENBERK - Vzpoura kanců
Rozhodně to není tak zlé, jak píše recenze - ..

TRAUTENBERK - Vzpoura kanců
Trautenberků jsem si všiml už poměrně dávno. ..

TRAUTENBERK - Vzpoura kanců
Já si nemůžu pomoct. Když jsem tu kapelu vidě ..




Za poslední měsíc:
AVANTASIA - A Paranormal Evening With The Moonflower Society
1628x

MEGADETH - The World Needs A Hero
1442x

OLYMPIC - Sopka
1030x

MEGADETH - The System Has Failed
1004x

TRAUTENBERK - Vzpoura kanců
898x

OLYMPIC - Trilobit
874x





článků celkem: 9504
recenzí: 7879
reportů: 590
rozhovorů: 590













Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax


MEGADETH - The World Needs A Hero

„Když jsem poprvé slyšel „Crush`Em“, měl jsem co dělat, abych se nepoblil,“ řekl na adresu největšího hitu alba „Risk“ Dave Mustaine. Nahrávku, která znamenala komerční propad Megadeth neměl rád a vinu se už krátce po vydání snažil svalit na kytaristu Martyho Friedmana. Ten se zapojil do skladatelského procesu mnohem více než v minulosti, proto si také vytáhl Černého Petra ve chvíli, kdy Mustaine udělal zásadní rozhodnutí o kytarovém postu. Friedman s kapelou zažil její nejúspěšnější a umělecky nejsilnější období, ovšem rozdíly mezi ním a zbytkem kapely (zejména Mustainem) byly stále větší a vše dospělo do stádia, kdy po hudební stránce spolu nemohli pracovat. V tu chvíli se na scéně objevil Al Pitrelli, dosud člen progmetalových Savatage, kterým však už zvonila hrana. Mustaine jeho kariéru sledoval dlouho, protože Pitrelli, ač byl zakládajícím členem glammetalových Danger Danger, se vyprofiloval ve všestranného kytaristu. Nejprve se objevoval po boku Alice Coopera, na chvilku nastoupil do AOR legendy Asia a pak zakotvil u Savatage, kde jeho hra ozdobila klasická alba „Dead Winter Dead“ a „The Wake Of Magellan“. Do Megadeth dostal nabídku ve chvíli, kdy se definitivně rozešly cesty s Friedmanem, což bylo v roce 2000 uprostřed turné.

Mustaine se rozhodl, že další album nemůže pokračovat v cestě „Cryptic Writings“ a „Risk“, vzal skladatelské otěže pevně do rukou a začal tvořit materiál, který se kajícně vracel ke staršímu thrash metalu. Megadeth poprvé udělali krok zpět. „Téměř každé slovo a každou notu na desce jsem složil sám, což sice potěšilo gramofirmu, ale nijak to nepřispělo k pocitu sounáležitosti mezi členy kapely. Byla to sestava, která nebyla předurčena k dlouhému trvání,“ podotkl Mustaine k situaci kolem roku 2000. Tato slovo mířili zejména na novice bubeníka Jimmy DeGrassa a kytaristu Ala Pitrelliho, které ani Mustaine nebral jako stabilní členy Megadeth, ale spíše jen jako nájemné hráče, kteří hrají to, co se jim řekne. Lidsky si lišák Mustaine tolik nerozuměl už ani s Davidem Ellefsonem, jediným svým parťákem, jenž s ním prošel všechny dosavadní fáze Megadeth. Jak moc se neutěšená situace podepsala na vyznění alba „The World Needs A Hero“ není známo, ovšem fakt, že se nahrávka z roku 2001 nemůže rovnat klasickým albům Megadeth, byl markantní.

Stylově se kapela vrátila do klidného přístavu starého thrash metalu. Za to by Mustaine od svých fanoušků jistě sklidil bouři chvály, protože po „Cryptic Writings“ a „Risk“ po něčem takovém volali mnozí. Horší bylo, že se do tohoto přístavu vrátil sotva s polovinou sil. Nemohl se při kompozičním procesu spolehnout na spoluhráče a sám nebyl na vrcholu sil. Právě naopak. O co víc se chtěl přiblížit dobám „Rust In Peace“ a „Countdown To Extinction“, o to více „The World Needs A Hero“ v plné nahotě ukazuje, že soudobá forma Megadeth je o mnoho slabší než před deseti lety. Na albu není jediná skladba, která by se aspoň na dostřel přiblížila vrcholovým dílům z minulosti a sázka na vyloženě slabou „Moto-Psycho“ v pozici pilotního singlu se ukázala být nešťastnou. Skladba ukazuje, že Mustaine se propadl do tvůrčí krize, sice umí vypálit své klasické riffy, jež stále mají sílu, ale pryč byla někdejší neotřelost a nápaditost, což dokumentuje naprosto nefunkční (dalo by se říct až hloupý) refrén.

Ani se zbytkem alba to není o moc lepší. Megadeth působí unaveně, a jestliže po formální stránce je „The World Needs A Hero“ v pořádku, po stránce obsahové ukazuje až nebývalou vyprázdněnost. V plné nahotě ji ukazují skladby „1000 Times Goodbye“, „Dread And The Fugitive Mind“ nebo smyčcová balada „Promises“, u nichž se člověk nemůže zbavit pocitu, že Mustaine vymetl šuplíky a použil skladby, které odložil jako druhořadé v době svého skladatelského rozpuku. Vrcholem toho je závěrečná, bezmála desetiminutová „When“, která naprosto bezostyšně vykrádá Diamond Head a jejich slavnou „Am I Evil?“, až si řeknete, jestli něco takového má Mustaine zapotřebí. Příliš se nepovedla ani reminiscence na „Hangar 18“ nazvaná „Return To Hangar“, z níž není ani v náznacích cítit síla a neotřelost nápadu, jaký měla skladba z roku 1990. Jedinými dobře stravitelnými položkami zůstává úvodní dvojice „Disconnect“, titulní „The World Needs A Hero“ a pravděpodobně nejsilnější položka alba „Recipe For Hate… Warhorse“. Na to, jak skvělá alba dokázala tahle kapela točit, je to zoufale málo.

Jak v době tvorby alba Mustaine poznamenal, že sestava nebude mít dlouhou životnost, tak jí také neměla. „Al byl schopný hudebník a slušný chlapík, ale do kapely nikdy úplně nezapadl. Záhy zjistil, že tichá anonymita a menší míra očekávání, na kterou byl zvyklý v Trans-Siberian Orchestra mu vyhovuje víc, než sláva a tlak, které s sebou neslo členství v Megadeth,“ řekl k Pitrellimu Mustaine. Kytarista s kapelou odjel následné turné, na kterém vzniklo první živé album „Rude Awakening“, poté se zcela v tichosti rozloučil. S Jimmym DeGrassem byla situace trochu odlišnější. Cítil se pevnou součástí Megadeth, navíc když jej s Mustainem pojilo letité přátelství, ale problémem se ukázala být jeho přítelkyně. „Ta si o sobě myslela, že ví líp než já, jak řídit kapelu a svoje názory si nenechávala pro sebe,“ zmínil Mustaine. Něco takového autoritativní frontman nemohl přenést přes srdce a ve chvíli, kdy ze sestavy zmizel Pitrelli, bylo DeGrassovi naznačeno, že se s jeho službami nepočítá. V té době už vlastně ani nebylo odkud odcházet, protože Megadeth fungovali už jen na papíře. A i to se mělo změnit…

„Na podzim roku 2001 jsem byl hospitalizován, protože se mi vytvořil ledvinový kámen a v průběhu léčby mi předepsali léky proti bolesti,“ vzpomínal Mustaine na začátek jednoho ze svých nejhorších životních období. „Pro většinu lidí by to nebyl žádný problém, pro mě ale byl. Když jsem si vzal ty opiáty, bylo to, jako kdyby někdo stisknul vypínač. Po několika letech střízlivosti jsem zase upadl do závislosti.“ Všechno nabralo rychlý spád. Mustaine se potápěl do bahna a s sebou si bral kapelu i svou rodinu. Vše bylo v troskách…

Jan Skala             


www.megadeth.com

YouTube ukázka - Moto-Psycho

Seznam skladeb:
1. Disconnect
2. The World Needs A Hero
3. Moto-Psycho
4. 1000 Times Goodbye
5. Burning Bridges
6. Promises
7. Recipe For Hate...Warhorse
8. Losing My Senses
9. Dread And The Fugitive Mind
10. Silent Scorn
11. Return To Hangar
12. When

Sestava:
Dave Mustaine - zpěv, kytara
Al Pitrelli - kytara
David Ellefson - baskytara
Jimmy DeGrasso - bicí

Rok vydání: 2001
Čas: 57:49
Label: Sanctuary
Země: USA
Žánr: thrash metal

Diskografie:
1985 - Killing Is My Business... And Business Is Good
1986 - Peace Sells... Who´s Buying?
1988 - So Far, So Good... So What!
1990 - Rust In Peace
1992 - Countdown To Extinction
1994 - Youthanasia
1997 - Cryptic Writings
1999 - Risk
2001 - The World Needs A Hero
2004 - The System Has Failed
2006 - United Abominations
2009 - Endgame
2011 - Thirteen
2013 - Super Collider
2016 - Dystopia
2022 - The Sick, The Dying... And The Dead

Související články

Foto: archiv kapely


Vydáno: 03.11.2022
Přečteno: 1441x




počet příspěvků: 5

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
7,5/101000 Times Goodbye,...5. 11. 2022 17:12 Demonick
SouhlasSouhlasím s...4. 11. 2022 13:08 Ronnie
Je to dobré album,...3. 11. 2022 18:29 Peto
Jiný krok než...3. 11. 2022 14:43 orre
WNAHDelší dobu mi...3. 11. 2022 14:36 Domy


 
Metalforever.info © 2006 - 2022     RSS - články

stránka byla načtena za 0.45328 sekund.