Do finále o nás bez nás, dalo by se říct. V roce 1987 vyšlo zatím poslední řadové album Twisted Sister „Love Is For Suckers“. Původně se mělo jednat o sólové album Dee Snidera. Vydávající Atlantic Record však rozhodli o tom, že deska vyjde pod hlavičkou Twisted Sister. Osobně to nepovažuji za nejšťastnější krok. Mrkneme-li na jména lidí, kteří přiložili ruku k dílu, spoustě lidí nejspíš zabliká světýlko, že tihle Twisted Sister nebudou zas až tak twistedovští. Produkce Beau Hill (známý ze spolupráce mj. s Kix, Winger, Ratt, Warrant…), kytara a zpěv Reb Beach (mj. Winger, Dokken) zpěv Steve Whiteman, Jimmy Chalfant (oba Kix) či Kip Winger. Spekulacemi o tom, kolik materiálu nahráli samotní členové kapely a kolik jen ti kolemjdoucí, či zda Joe Franco své bicí party víc programoval než sám natloukl, bych se probírat nechtěl. Pro ty, kteří nad „Love Is For Suckers“ ohrnují nos, je výše uvedené dostatečným důvodem k tomu, aby tuhle desku nemuseli považovat za regulérního člena rodiny Twisted Sister. Těm ostatním bude snad stačit konstatování, že na své páté řadovce Twisted Sister se nechali silně ovlivnit glam metalem a vyprodukovali nahrávku, která jednoduše neměla vyjít pod ochrannou známkou TS. Nelze popřít, že určitý potenciál se v „Love Is For Suckers“ skrývá, asi těžko však osloví všechny bývalé oddané SMF.
O postavení desky svědčí i skutečnost, že na první kompilaci od Atlanticu, vydané v roce 1992 coby to nejlepší od Twisted Sister, se neobjevila ani jedna z písní z „Love Is For Suckers“. Přesto si myslím, že nejméně dva kousky si zvýšenou pozornost zaslouží. V první řadě je to titulní „Love Is For Suckers“. Jedna ze dvou (počítám-li správně) nepřevzatých písní, pod kterými je podepsán i někdo jiný, než Dee Snider. Velice intenzivně gradující a přitom chytlavá záležitost, ryzí heavy metal (v uhlazeném zvukovém kabátě), ne nepodobný Judas Priest. Druhá, podobně dravá věc, je úvodní „Wake Up (The Sleeping Giant)“, divoká, vypjatá a razantní záležitost v duchu těch nejlepších twistedovských hymnických záležitostí s vyřvávaným chorálem a mrazivou atmosférou. Pokud jste fanoušci skutečných Twisted Sister, tohle je důvod k pořízení alba.
Zbytek desky je hodně ovlivněn procházkou po glamových či lehčích hard-rockových cestičkách. V různách obměnách lze zavadit o Kiss, Poison, Warrant, Quiet Riot, Winger, … Žádnou z písní nelze označit za něco, co by se zapsalo do kronik, žádnou z písní nelze označit jako vyslovený propadák, nic víc, nic míň. Osobně bych z těhle kousků vsadil na vzdušnou a nadýchanou baladu „You Are All That I Need“, oživenou klávesami či na rozjásanou „Hot Love“ s neposednou kytarou a výborným Sniderovým vokálem.
Již na minulé desce bylo zřejmé, že Twisted Sisted řeší otázku, zda se držet zaběhlého stylu, či zda přijmout komerční sound. Twisted Sister, Dee Snider či Atlantic se rozhodl. Největší výhodou téhle polosólovky je skutečnost, že (až na závěrečnou „Yeah, Right“) hudebně drží celá kolekce pohromadě (jistě, za cenu jistých ústupků), s kvalitou písní už to tak jednoznačné není. Nejslabší kus skládanky Twisted Sister.
Ihned po skončení krátkého turné k desce oznámil Dee Snider svůj odchod od Twisted Sister. Pro Atlantic to byl důvod pro zrušení smlouvy s kapelou a ta se rozpadá. Následuje nespočet kompilací, ve kterých vydavatelé zabrousí i do dob před vydáním prvního alba a v roce 1997 přichází i zvěst, že se Twisted Sister dávají dohromady. Ti, kteří se těšili na nové album, však přijdou poměrně zkrátka. Přece jen nově nahrané „Stay Hungry“ (pod názvem „Still Hungry“) ani vánočně laděné, skvělé a dokonale střelené (na svojí potrhlost coby jednu z nejlepších vlastností Twisted Sister na „Love Is For Suckers“ naprosto rezignovali) „A Twisted Christmas“ nelze brát jako regulérní novinku. Ale u králů komerčního metalu a dokonalých šoumenů nelze nic předem vyloučit. Takže se třeba ještě někdy dočkáme.
|