26.10.2021
SKID ROW
O tom, že tito rockeři z New Jersey nemohou překročit ..více

26.10.2021
STAIND
Frontman reaktivovaných amerických post-grungerů Aaron ..více

26.10.2021
SLIK TOXIK
Debut této kanadské hardrockové formace, působící v ..více

26.10.2021
POISON BOYS
Rock n`rollová kapela z Chicaga, která v začátcích ..více

26.10.2021
THULCANDRA
Pod producentským dohledem Dana Swanöa (Edge Of Sanity, ..více

26.10.2021
SOMNENT
Jednočlenný doom/deathmetalový projekt floridského ..více






AURA - Falling Darkness
Mrkve: Zkus třeba Silencer. Ti mají jen jednu de ..

U.D.O. - Game Over
Za mně hodně povedená deska, prostě klasické ..

FOREIGNER - Foreigner
Parádní deska! ..

FOREIGNER - Foreigner
další superskupina... ..

AURA - Falling Darkness
mám rád klasicky znějící dřevní black nahra ..

GRAB - The Inevitable Filth Of Mankind
trošku jsem chtěl popíchnout :-) ..

GRAB - The Inevitable Filth Of Mankind
Když ponechám stranou nesmyslnou poznámku s nes ..

GRAB - The Inevitable Filth Of Mankind
Tak to prrr... Dream Theater a Cradle Of Filth tu ..

GRAB - The Inevitable Filth Of Mankind
Vycházejí tak skvělé věci /mmj. 1914, Dream T ..

YES - The Quest
Mě naopak překvapilo, jak fajn mi to přijde. Sl ..




Za poslední měsíc:
RAGE - Ressurection Day
1315x

K.K.`S PRIEST - Sermons Of The Sinner
1221x

DEATH - Scream Bloody Gore
1014x

DEATH - Leprosy
989x

SKELETOON - The 1.21 Gigawatts Club
975x

CARCASS - Torn Arteries
930x





článků celkem: 8689
recenzí: 7171
reportů: 574
rozhovorů: 523













Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax


Paul GILBERT - Werewolves Of Portland

Ten, kdo zavadil o rockovou scénu jen okrajově, jméno amerického kytaristy Paula Gilberta si nejčastěji spojuje s kapelou Mr. Big, zejména pak s hitovými baladami „To Be With You“ a „Wild World“. Ovšem, ten kdo se o rockovou hudbu zajímá podrobněji, ví, že Paul Gilbert je mnohem víc, než dlouhovlasý hezounek z klipů k těmto baladám. Je i více než jen kytaristou Mr. Big, jeho základy leží v osmdesátých letech u vydavatelství Shrapnel Records, ve stejné líhni Mikea Varneyho, odkud vzešli střelci Yngwie Malmsteen, David Chastain, Richie Kotzen, Tony MacAlpine, Marty Friedman nebo Jason Becker. Už v osmdesátých letech byl Gilbert považován za kytarového hrdinu, jenž udivoval svou hrou u losangeleských heavymetalistů Racer X. Paulovo srdce vždy leželo v bluesové a hardrockové hudbě a proto byl vstup mezi podobně ostřílené muzikanty do Mr. Big vlastně logickým vyústěním jeho metalové kariéry.

Mr. Big, ač se to podle zmíněných singlů nemuselo zdát, hráli vždy vysoce profesionální, ač částečně komerčně laděnou blues/hardrockovou hudbu. Za poslech u nich stojí mnohem více než to, co se dostalo do hitparád. V první polovině devadesátých let u nich Gilbert doslova čaroval. Doba pak změnila vkus publika, on sám na vlastní kůži poznal, jak pomíjivé je pozlátko úspěchu a z Mr. Big se pakoval. V době, kdy jej v kapele nahradil Richie Kotzen, začala jeho sólová dráha. Napřed nenápadně, ale později se rozrostla na šestnáct studiových položek, a to i přesto, že se v mezičase Gilbert vrátil k Mr. Big. Samostatně tvořit nepřestával a platí to i v současnosti, kdy jsou Mr. Big po smrti bubeníka Pata Torpeyho u ledu. Gilbertovi pomohla i pandemie, během které začal tvořit další sólové dílo. Tentokrát bez jakýchkoliv hostů, jen sám, se všemi nezbytnými hudebními nástroji.

"Trvalo mi to asi šest měsíců, ale nakonec mi došlo, že dokážu nahrát všechny nástroje sám,“ řekl k tvorbě novinky „Werewolves Of Portland“ Gilbert, „vždycky jsem rád hrával na bicí a umím dost dobře na basu i na klávesy,“ dodal. Tvorba alba se protáhla na celé měsíce, ovšem nebylo kam spěchat. Gilbert si hrál s různými detaily, vychytával jednotlivé tóny, vršil na sebe kytarová sóla, a výsledkem je takřka dokonalé album plné instrumentálního hard rocku se značnou dávkou progrese. Gilbert má dokonce blízko k takovým umělcům jako je John Petrucci (Dream Theater), Joe Satriani nebo Steve Vai, takže dokáže sám vytvořit desku, která má tolik nápadů, že nenudí, i když se e na ní neobjeví jediná zpívaná věc.

Kytarista dokáže střídat nálady tak, že v úvodní „Hello North Dakota!“ dráždí fanfárovým úvodem starého ducha Deep Purple, skladbu samotnou pak rozpíná v intencích tvorby Ritchieho Blackmorea a Joea Satrianiho do vzletných témat směrem ke Svatému Grálu melodického hard rocku. Gilbert si na desce ale především hraje. Roztáčí kytarový vulkán v titulní „Werewolves Of Portland“, kráčí na bluesových chůdách v „Professorship At The Leningrad Conservatory“, nezávazně preluduje v „Meaningful“ nebo si vzpomene na svou heavymetalovou minulost v „My Goodness“. Vše působí dokonale, ovšem s jednou velice velkou vadou na kráse. Tou je fakt, že „Werewolves Of Portland“ nedokáže posluchače jeho kytarových seancí v ničem překvapit. Gilbert servíruje své typické melodie, z jeho kytary tryská radost z tvorby nových a nových skladeb, ovšem všechny z nich mohly stát už na jakémkoliv předchozím instrumentálním (ne všechny jeho sólové nahrávky jsou bez zpěvu) albu. Pro někoho toto může být symbolem nehynoucí kvality, pro jiného se dostaví pocit lehké letargie. Gilbert se nedostal (a pravděpodobně ani nikdy nedostane) do takového stádia jako jeho někdejší kumpán od Shrapnel Records Yngwie Malmsteen, aby se opájel sám sebou a svou výjimečnou kytarovou hrou, ale špetka vlivů z jiných směrů by neškodila ani jemu.

Když „Werewolves Of Portland“ posloucháte, pocity se dostaví veskrze příjemné. Jenže pak je otázka, jak album obstojí ve zkoušce času, když se ve své podstatě jedná „jen“ o další dílo jeho dlouhé sólové diskografie. Rozhodně své fanoušky tento Američan neurazí, řadu jich i potěší, ale že by předložil něco převratného, o tom se mluvit nedá. Ovšem pro milovníky dlouhých kytarových sól je poslech tohoto díla povinností.

Pepsi Stone             


www.paulgilbert.com

YouTube ukázka - Werewolves Of Portland

Seznam skladeb:
1. Hello North Dakota!
2. My Goodness
3. Werewolves Of Portland
4. Professorship At The Leningrad Conservatory
5. Argument About Pie
6. Meaningful
7. I Wanna Cry (Even Though I Ain`t Sad)
8. A Thunderous Ovation Shook The Colums
9. Problem-Solving People
10. (You Would Not Be Able To Handle) What I Handle Everyday

Sestava:
Paul Gilbert - kytara, baskytara, klábesy, bicí

Rok vydání: 2021
Čas: 47:41
Label: Mascot Records
Země: USA
Žánr: hard/blues/progressive rock

Diskografie:
1998 - King Of Clubs
1998 - Flying Dogs
2000 - Alligator Farm
2002 - Raw Power Blues
2002 - Burning Organ
2003 - Gilbert Hotel
2005 - Space Ship One
2006 - Get Out Off My Yard
2008 - Silence Followed By A Deafening Roar
2009 - United States
2010 - Fuzz Universe
2012 - Vibrato
2014 - Stone Pushing Uphill Man
2016 - I Can Destroy
2019 - Behold Electric Guitar
2021 - Werewolves Of Portland

Foto: archiv kapely


Vydáno: 03.08.2021
Přečteno: 359x




K článku zatím nebyly přidány žádné komentáře.


 
Metalforever.info © 2006 - 2021     RSS - články

stránka byla načtena za 0.38141 sekund.