Kdo by čekal, že se za albem s modernistickým titulem „Digital Dystopia“ bude ukrývat jedno z velmi příjemných překvapení letošní heavy-powermetalové sezony? Debut australské kapely Espionage totiž nabízí líbivý žánrový příděl, který je napěchován nezanedbatelným množstvím melodických momentů, nápaditého autorství i poslechové chytlavosti.
Autoři této kapely své hudební zaměření ovšem nemaskují jenom zmíněným titulem, zavádějící je dokonce i začátek jejich debutové nahrávky. Intro „Prelude To Power“ by mohlo figurovat na lecjakém thrashmetalovém albu (kytarista Denis a bicmen James ostatně figurují v thrashovém tělese Seppuku), úvodní „Enter The Arena“ pak sice nabídne několik líbivých vyhrávek, těm ale zároveň kontrují čisté progresivní prvky. Ani refrén s nijak zábavným vícehlasným pořváváním dvakrát nechytne, a přece si hudebníci dokáží udržet pozornost, a to díky dlouhému sólu, které načínají složitější kytarové vývrtky, dominantní úsek ale patří melodické hře, v níž navíc vystupuje několik zajímavých hostů (např. Mark Furtner z Lord nebo Tim Brown ze Striker). Zbytek nahrávky pak tuto nastíněnou tendenci k chytlavému metalovému představení nejen potvrdí, ale ještě znásobí a umocní.
Zásadním instrumentálním hybatelem se přitom stanou kytarové vyhrávky, které číhají téměř za každým notovým rohem, dále šlapavá, ale i sympaticky zrychlená tempa, stejně jako povedené vokální linky, o jejichž napínání se stará talentovaný Andrew Morris. Vedle heavíku se dočkáme vrchovatých powermetalových, dokonce i speedových vlivů, přičemž si album od skladby „At Lightspeed We Strike“ drží vysokou úroveň kvality, která mírně upadne až s nástupem songů „Lost In Space“ a „Final Breath“, v nichž začne přece jenom sílit schématická kompoziční strategie. Samotný závěr desky už ale zase patří k mistrovským okamžikům, opus „Wartorn Atrocities“ totiž zajiskří vůbec nejchytlavějšími zpěvy, jejichž melodickou linku ještě gradačně zkopíruje úchvatná sólující kytara. Tato skladba připomene výtečnou loňskou desku „Stand Your Ground“ (projekt Jack Starr´s Burning Starr), kterou nazpíval Michael Todd Hall z Riot V. A právě tuto americkou legendu Australané evokují nejsilněji, někdy - pravda - až příliš sluchatě (zejména slokové části písní „Digital Dystopia“ a „Hellfire“). Celkově však debut kapely Espionage znamená velmi dobře odvedenou práci a pro fanoušky melodického heavíku jasnou záležitost.
|