Konec první poloviny osmdesátých let byl pro první vlnu hair metalu tím nejdůležitějším obdobím. Žánr expandoval i díky barvitým klipům, které dennodenně vysílalo MTV. Součástí tohoto boomu byli i Ratt, kteří se ze zaběhlé kapely losangeleských klubů rychle vyvíjeli v jednotku, jenž byla schopna vyprodat několikatisícové sály. Z počátku se trochu svezli na vlně úspěchu svých kolegů z Mokré čtvrti Mötley Crüe, kteří rok před tím, než Ratt vydali svůj debut „Out Of The Cellar“, dosáhli výšin s albem „Shout At The Devil“. Při společných koncertech z obou kapel stříkala zdravá rivalita a zdálo, že obě jsou odhodlané dobýt svět.
„Mysleli jsme si, že jsme králové Sunset Strip, tedy celého světa, protože Sunset Strip byl náš svět,“ říkal v roce 1996 kytarista Warren DeMartini. Ten se v době, kdy kapela brázdila pódia napříč celým americkým kontinentem po boku nejen Mötley Crüe, ale i Iron Maiden, Blackfoot, Lity Ford či Twisted Sister, začal stávat skutečnou osobností a konečně vystoupil ze stínu svého zkušenějšího kolegy Robbina Crosbyho. Znát to bylo také při tvorbě nového materiálu, který vznikal už během turné. I když většina nese otisk osvědčené dvojice Robbin Crosby – Stephen Pearcy, byl to právě DeMartini, kdo se začínal více prosazovat. Ať už svou stále brilantnější hrou, kdy Crosbyho už střídal v sólových partech, tak i jako skladatel.
Nahrávání dvojky „Invasion Of Your Privacy“ připadlo na začátek roku 1985, kdy kapela postupně vystřídala studia Rumbo Recorders a Canoga Park v Kalifornii, aby je nakonec jejich vydavatelská firma Atlantic pozvala do vlastních studií v New Yorku. Jelikož „Out Of The Cellar“, podporované značnou rotací klipů ke skladbám „Round And Round“ a „Wanted Man“ na MTV, stále ještě okupovalo hitparády, nebylo s vydáním „Invasion Of Your Privacy“ na co čekat. Album spatřilo světlo světa 13. června 1985, kdy kapela téměř souběžně do éteru vypustila zbrusu nový klip „Lay It Down“. Toho se okamžitě chytla MTV a nasadila jej do každodenního vysílání. Ratt-mánie začínala nabírat na obrátkách, což podpořil druhý singl (samozřejmě se značně stylovým klipem) "You`re In Love”. Právě tyto dvě skladby se z hlediska historie kapely zdají být pro “Invasion Of Your Privacy” nejdůležitější, ovšem to jen při letmém seznámení s touto deskou. Hlubší zkoumání ukáže něco trochu jiného.
„Invasion Of Your Privacy“ je totiž vzácně vyrovnaná deska, která svou kvalitou dosahuje úrovně „Out Of The Cellar“ a místy ji dokonce svou barevností předčí. Vždyť se na to podívejme. Jsou tu zmíněné „You`re In Love” a “Lay It Down”, jako největší tahouni, ale pak je tu naprosto skvělá, hřmotným refrénem opatřená “What You Give Is What You Get”, která se může řadit rovnou k nejlepším věcem celé kariéry Kaliforňanů. Zaujme rozhodně i nostalgická balada “Closer To My Heart”, jenž má v sobě atmosféru, která dosud nebyla u Ratt slyšena. Pokud ale budeme svou pozornost směřovat na riffy, tak jsou tu další dva zástupci, a to DeMartiniho práce “Between The Eyes”, kde tvrdé kytary zjemňují akustické vsuvky, a pak závěrečná “Dangerous But Worth The Risk”, která nese i skladatelský otisk basisty Juana Crouciera.
Z dnešního pohledu je „Invasion Of Your Privacy“ považována mnohými fandy za vrchol tvorby Ratt, ovšem kvalitativní rozdíl mezi ní a debutem je takřka minimální. Jisté však je, že to bylo tohle album, které potvrdilo pozici kapely na americkém kontinentu a přeneslo jejich pověst i do Evropy, která byla do té doby mnohem chladnější. Kapela se dokonce v srpnu 1985 podívala na festival Monsters Of Rock v anglickém Donningtonu, kde spolu s ní vystoupily takové legendy jako ZZ Top, Magnum nebo právě rovněž silně nastupující Bon Jovi a Metallica. Začaly se však už objevovat první problémy. „Všichni jsme jeli v té době v drogách, ale vždycky jsme se bránili heroinu. Tedy až na jednoho,“ svěřil se po dlouhé době na začátku nového milénia Stephen Pearcy. Tou výjimkou byl Robbin Crosby…
|