27.07.2021
SINNER GUARD
Nedávno tu byly uveřejněny dvě recenze kapel SkyEye a ..více

27.07.2021
METAL CHURCH
Nečekaně smutná zpráva přišla z tábora této ..více

26.07.2021
IRON MAIDEN
V některých rockových plátcích je zařazena nová deska ..více

25.07.2021
BETWEEN THE PLANETS
BETWEEN THE PLANETS v čele s producentem Martinem Spacoshem ..více

25.07.2021
THE BOOK
Nová heavy metalová kapela THE BOOK z Brna představuje ..více

25.07.2021
VICTORY
Němečtí hardrockoví veteráni připravili nový ..více






KISS - (Music From) The Elder
je to nejlepší, co Kiss kdy vyplodili ... ..

KISS - (Music From) The Elder
Kolík má pravdu. The Elder je opravdu neposlouch ..

KISS - (Music From) The Elder
1/10? Děláš si srandu?? Elder je nejen pro mě, ..

ACCEPT - Eat The Heat
...i když netypická deska. Zrovna jsem si na ni ..

ROUGH CUTT - III
House of pain, Prowler a Peyote jsou verze z Live ..

ROUGH CUTT - III
Předně bych chtěl říci, ze vlastně skoro od ..

ACCEPT - Eat The Heat
Super recenzia. Ak to porovnám s konkurenciou War ..

KISS - (Music From) The Elder
...z principu rád experimentáln věci, které ..

KISS - (Music From) The Elder
Jen malý doplněk k Pepsiho pěkné recenzi… Al ..

KISS - Unmasked
To Zoran: My se právě držíme tématu a zdobím ..




Za poslední měsíc:
KISS - Unmasked
4748x

KISS - Dynasty
2422x

Ladislav KŘÍŽEK (CITRON, KREYSON) - O konci Citronu jsme vůbec neuvažovali
2197x

AGENT STEEL - No Other Godz Before Me
1504x

KISS - (Music From) The Elder
1267x

Ladislav KŘÍŽEK (CITRON, KREYSON) - Důležité je do každé skladby dát svoje srdce
1138x





článků celkem: 8495
recenzí: 7002
reportů: 573
rozhovorů: 503













Fobia Zine

Metalopolis

metalový magazín ABYSS

Volumemax


URIAH HEEP - Fallen Angel

S Uriah Heep to na konci sedmdesátých let vypadalo bledě. Ve Velké Británii zůstaly jen trosky ze scény, ke které před necelými deseti lety patřili, a byla to právě parta kolem Micka Boxe a Kena Hensleyho, která byla od fanoušků rockové hudby bita skoro nejvíce. Ti noví (poznamenaní punkovou vlnou, která po hektické dvouletce 1976 a 1977 už končila) kapelu nepochopili a příběhy o „Démonech a čarodějích“ pro ně zněly stejně přitažlivě jako vyprávění rodičů o tom, jak bejvávalo dobře. Ti staří, kteří aktivně zažili rozpuk v dobách nejslavnějších alb s Davidem Byronem, buď už měli jiné starosti, nebo je k uzoufání iritovala změna zvuku, při které od tajemného, magicky znějícího progrocku a tvrdých hardrockových sól přešli Uriah Heep ke v podstatě neškodnému rocku s popovými vlivy. Z hordy někdejších fanoušků zůstali jen ti nejvěrnější…

První deska se zpěvákem Johnem Lawtonem za mikrofonem ukázala, že to může jít i bez Davida Byrona, protože Uriah Heep se na "Firefly" představili ve skutečně výborné formě. S následující narychlo spíchnutou „Innocent Victim“ si kapela ale podřízla větev. Jestliže tendence k zjemňování zvuku Uriah Heep neprošli na „Wonderworld“, jenž odstartovala jejich pád ještě v dobách s Byronem a basistou Garym Thainem, u „Innocent Victim“ šlo z hlediska fanouškovské přízně doslova o tragédii. S „Firefly“ zaznamenala kapela úspěch alespoň v Německu a ve Skandinávii, v případě „Innocent Victim“ se jednalo o propad i na těchto trzích a zlatá deska získaná v Holandsku mohla být jen chabou náplastí. I koncerty, stále ještě sázející spíše na starou klasiku, byly navštěvované čím dál méně a u hlavního tvůrčího mozku kapely Kena Hensleyho se stále více začínala projevovat jeho dlouho tajená závislost na drogách, kterou stupňovalo i výraznější pití alkoholu.

Sestava pro dvanácté studiové album zůstala stejná, přestože manažer Gerry Bron se rozhodl kapelu nehnat do studia hned, jak vyšla „Innocent Victim“. Byl si vědom vražedného tempa, které se začínalo nepěkně mstít na kvalitě předkládaných skladeb. Nahrávat se proto začalo až na začátku léta 1978 a fakt, že se tvorba „Fallen Angel“ protáhla přes celé prázdniny, svědčil o tom, že tentokrát ve studiu nešlo vše jako po másle. Uriah Heep se obešli bez skladatelské pomoci externího autora Jacka Williamse, s většinou materiálu znovu přišel Ken Hensley (ve třech případech autorsky přispěl John Lawton, dvakrát Lee Kerslake a po jednom zápisu má Mick Box a Trevor Bolder), jenž si sedl vedle Brona i na místo producenta. Bron už v té době vyklízel pole, sám totiž dobře cítil, že opouští dojnou krávu a potápějící se loď, a začal se věnovat novou, akvizici ve stáji jeho společnosti Bronze, našlápnut´ým Motörhead.

Jestliže „Innocent Victim“ byla vyčítána přílišná náklonnost k pop rocku, „Fallen Angel“ jde v tomto směru ještě o kousek dál. Opět jako rána mezi oči zapůsobí otvírák „Woman Of The Night“, absorbující vlivy postpunkové tvorby a přestože spoluautorem této skladby je kytarista Mick Box, prim hrají dobově nazvučené klávesy. „Woman Of The Night“ představovala pro staré fanoušky další šok, nicméně se jedná o jednu z nejlepších věcí na desce. „Falling In Love“ a „One More Night (Last Farewell)“ jsou jen obyčejnými odrhovačkami, čerpající z klasického rock n`rollu padesátých a šedesátých let, a právě více než jakékoliv jiné skladby tato dvojice symbolizuje Hensleyho autorské tehdejší vyhoření. Místo mocného šamana za klávesami tady najednou byl normální písničkář, operující s otřepanými melodiemi, které jsou vzdáleny jeho mistrovským kouskům a novátorské práci ze začátku sedmé dekády. Hlavu kapela nezvedne ani v Lawtonově „Put Your Lovin` On Me“, kde sice zpěvák podává skvělý výkon, ale ani ten nemůže zastínit, že kompozice jako taková je chudičká a prostá jakéhokoliv stěžejního nápadu. V dobových kritikách stejně dopadla i baladická „Come Back To Me“, která jako jedna z mála obstála ve zkoušce časem a dodnes je z ní slušně poslouchatelná záležitost, jejíž ozdobou jsou sentimentální kytarová sóla, podporované klávesami.

Možná nejvíce byla fanouškům trnem v oku „Whad`ya Say“, další z Hensleyho pokusů zachytit módu diska a postpunku. Dnes je třeba uznat, že (stejně jako „Woman Of The Night“) patří k tomu lepšímu, co „Fallen Angel“ nabízí. Je to protipól vůči dalším víceméně bezduchým popěvkům „Save It“ a „All Or Nothing“, jež měly kapele zaručit přízeň méně náročného publika, ovšem na staré fanoušky působily spíše jako rudý hadr na býka. Ve finále desky kapela přece jen zvedne hlavu. „I`m Alive” zatáhne za starý hardrockový řetěz, přestože zvuk už není tak drtivý jako kdysi v „Gypsy“, ale proti tomu, co se na desce odehrávalo předtím, je to vítaná změna. Album zachraňuje závěrečná kompozice „Fallen Angel“, ve které se konečně Hensley vybičoval k výbornému výkonu. I když se znovu upouští od hardrockové síly, skladba má silně epický ráz, což byla vždy nejsilnější parketa Uriah Heep. Ve srovnání se starými klasikami sice „Fallen Angel“ (skladba), tak úplně neobstojí, ovšem z bídy, kterou tato deska nabízí, se jedná o jedno z nejsvětlejších míst.

Propad pokračoval. „Fallen Angel“ nakoukla do americké hitparády, ale ze 186. pozice se brzy řítila dolů. Situaci zachraňovalo znovu Německo a Norsko, ovšem jinde byla prodejnost alba katastrofou. Atmosféra v kapele byla opět na bodu mrazu a bylo jen otázkou času, kdy dojde k výbuchu. Ten přišel v září roku 1979, kdy odchod ohlásil John Lawton se zdůvodněním, že se bude věnovat sólové kariéře. Ta však byla neúspěšná a zpěvák se kajícně vrátil k někdejším chlebodárcům Lucifer`s Friend, u kterých působí dodnes. Uriah Heep v té době postihla další rána, ze sestavy zmizel bubeník Lee Kerslake. Ten se nechal zlákat vábením Ozzyho Osbournea, aby se přidal k nahrávání jeho sólového debutu „Blizzard Of Ozz“, posléze však svého rozhodnutí hořce litoval. Avšak tehdy to vypadalo, že oba odchody zasadí Uriah Heep ránu z milosti…

Pepsi Stone             


www.uriah-heep.com

YouTube ukázka - Come Back To Me

Seznam skladeb:
1. Woman Of The Night
2. Falling In Love
3. One More Night (Last Farewell)
4. Put Your Lovin` On Me
5. Come Back To Me
6. Whad`ya Say
7. Save It
8. Love Or Nothing
9. I`m Alive
10. Fallen Angel

Sestava:
John Lawton - zpěv
Mick Box - kytara
Trevor Bolder - baskytara
Ken Hensley - klávesy
Lee Kerslake - bicí

Rok vydání: 1978
Čas: 39:36
Label: Bronze
Země: Velká Británie
Žánr: hard rock/AOR

Diskografie:
1970 – ...Very `Eavy ...Very `Umble
1971 – Salisbury
1971 – Look At Yourself
1972 – Demons And Wizards
1972 - The Magician`s Birthday
1973 – Sweet Freedom
1974 – Wonderworld
1975 – Return To Fantasy
1976 – High And Mighty
1977 – Firefly
1977 – Innocent Victim
1978 – Fallen Angel
1980 – Conquest
1982 – Abominog
1983 – Head First
1985 – Equator
1989 – Raging Silence
1991 - Different World
1995 – Sea Of Light
1998 – Sonic Orgami
2008 - Wake The Sleeper
2011 - Into The Wild
2014 - Outsider
2018 - Living The Dream

Související články

Foto: archiv kapely


Vydáno: 14.06.2021
Přečteno: 1144x




počet příspěvků: 4

Titulek:Příspěvek:Datum:Jméno:
Další super...16. 06. 2021 13:29 uriah
Fallen angelje pohodová...16. 06. 2021 6:46 b.wolf
Přesně, takový...14. 06. 2021 8:41 Martin01
Fallen Angel mi...14. 06. 2021 6:39 V.


 
Metalforever.info © 2006 - 2021     RSS - články

stránka byla načtena za 1.15449 sekund.