plný súhlas s recenziou. Pohodové a veľmi dobre...

..za mňa jedno obrovské sklamanie. Najslabšie a...

Sebastian BACH - Child Within The Man
Nějak mi ta deska sedla a v porovnání s Gangs All...

DOMAIN - Our Kingdom
Výborně. Prvni dvě desky jsou bomby

Blíží se soumrak psaní recenzí?

Power metalové art-motivy na přebalech alb nikdy nepatřily mezi výkvět uměleckého oboru, přesto se zdá, že kapely v poslední době objevují nové dno. Stačí se podívat na covery novinek Freedom Call, Unleash the Archers, Sonata Arctica nebo Rhapsody of Fire, ve všech případech jde o nenápadité malůvky, které vyvolávají v lepším případě úsměv, v tom horším mírnou fyzickou nevolnost. Co je však zajímavé, krom infantility je na nich rovněž možné pozorovat jistou míru umělosti. Právě v tu chvíli se na mysl vkrádá otázka, nakolik za těmito výtvory stojí umělá inteligence. Jakoby hudebníci zadali kreslíři (ať už živému nebo nikoli) několik základních parametrů (např. "drak", "duha", "epická scenerie"), a o nic víc se nestarali. Je pravda, že power metal je kýčovitý žánr a jako takový snese leccos, navíc nejdůležitějším faktorem vždy zůstane hudba. Ta se ve většině uvedených i neuvedených případů těší slušné kvalitě a hlavně nese jasnou "člověčí" stopu, takže není nutné panikařit. Zároveň se ale objevuje čím dál větší počet alb, které jsou stvořeny umělou inteligencí. Jelikož se nacházíme v rané fázi těchto pokusů, je snadné poznat, že za tvorbou nestojí živá persona. Rozdíly už ale v mnohých případech nejsou velké a je třeba počítat s tím, že se budou nadále zmenšovat. Pak bude jenom na nás, posluchačích, s jakou mírou ochoty na tuto nelidskou hru přistoupíme. Já osobně se jí účastnit nehodlám, ale zároveň si kladu sžíravou otázku: budeme vůbec v budoucnosti schopni poznat rozdíl mezi tím, co vytvořil člověk, a co má na svědomí AI? A nepřibližuje se tím pádem soumrak psaní recenzí? Zatím není třeba bít na poplach, ale nikdo nemůže s jistotou říct, jak dlouho tento stav ještě vydrží...

Petr Štěpnička, 20. 5. 2024

TO/DIE/FOR - Cult

„We are all one, we are everything in eternity, where nothing ends, nothing begins…“

V prvních osmi letech své existence vydali Finové To/Die/For pět desek a díky tomu, že každá z nich měla svojí nezpochybnitelnou úroveň, považoval jsem tuhle partu za jeden z nejsilnějších článků gothic metalové (bavíme se o černi, rozprostřené kdysi dávno milosrdnými sestřičkami, nikoliv o nadýchaném a čisťounkém holko-metalu) scény. ..více

[21.07.2015]

WATAIN - Tonight We Raise Our Cups And Toast In Angels Blood - A Tribute To Bathory

O drtícím vlivu Bathory na celou metalovou scénu nemá smysl plýtvat slovy. Tahle kapela, ehm tedy tenhle člověk Quorthon, navždy změnil tvrděrockovou hudbu, ať už si vezmeme jeho raná, totálně výplachově blacková alba nebo pak monstrózní vikingské chorály „Hammerheart“ a „Twilight Of The Gods“. Ještě za několik desítek let po Quorthonově předčasné smrti (v roce 2004) bude mít tahle hudba stále stejný dopad. ..více

[21.07.2015]

Powermetalové novinky roku 2015 - část VI. - kapely HARMONY, BURNING POINT a DÉBLER

Pokud se našeho powermetalového seriálu týká, dnešní trojici interpretů můžeme považovat za doposud kvalitativně nejsilnější. S parádní, melodickou a navýsost poslechovou hudbou přispěchali jak křesťansky zaměření Švédové Harmony, tak dlouholetá finská úderka Burning Point. Doplňuje je španělská kapela Débler s povedeným folkmetalovým nášupem. Jdeme na to!..více

[21.07.2015]

[hodnocení: /10]

MASTERS OF ROCK 2015 - neděle (12. července) - Vizovice

Konečně je tady poslední den a to pěkně parný. Spousta návštěvníků festivalu už se pomalu sbírá a míří na vlak a já se těším, že se na Nightwish, kteří headlinují dnešnímu dni, areál trochu uvolní. Pletu se. Možná platí pravidlo, když metalistu vyhodíš dveřmi, vleze zpátky oknem, ale večer bylo v areálu víc lidí, než kterýkoliv den předtím. Tribuny ověšené tak, že jsem se hrozila, kdy fanoušci popadají a ještě vypadnuvší obrazovka, aby tu tlačenici zpříjemnila nemožnost vidět skoro nic. ..více

[20.07.2015]

[Veronika]

TRIXTER - Human Era

Přestože comeback Trixter před třemi lety s albem „New Audio Machine“ nebyl komerčně žádný velký šlágr, hudebně se o žádný propadák nejednalo. Deska tehdy přinesla sbírku sympatického materiálu, který mohl vzniknout v roce 2012, stejně tak jako v roce 1990. Ovšem měla nesporný klad v tom, že Trixter uvedla zpět na scénu a ti se svým novým hitem (hitem samozřejmě ve svých podmínkách) „Tattoos & Misery“ vyrazili po boku kapel typu ..více

[20.07.2015]

MASTERS OF ROCK 2015 - sobota (11. července) - Vizovice

Sobotní dopoledne patřilo domácím kapelám, podpořeným závanem z východu. Na hlavním pódiu jako první nastoupila česká dívčí čtveřice The Agony, následovaná pány Red‘s Cool z Ruska. Publikum ale bylo po včerejší pařbě unavené a většina fanoušků se spíše chystala na večerní hodiny a své oblíbence (dnes konečně přišli na řadu dlouho očekávaní Krokus a The Exploited). Tudíž návštěvníci festivalu tento čas vyplňovali spíše odpočinkem a občerstvením..více

[19.07.2015]

[Veronika]

Ivoš MAZOUREK (SAGITTARI) - Třetí album bude plné energie, síly, rozmanitosti a především kvalitní muziky

Dvě alba mají za sebou, třetí právě vzniká. Sagittari se prosadili v naší Metalparádě a tak ještě dřív, než představí svoji albovou novinku dostal frontman kapely Ivoš Mazourek prostor k tomu přiblížit nám, v jaké fázi nahrávání se Sagittari zrovna nacházejí. Ale nejen hudbou se baví muzikanti - první významný letošní přírustek má Ivoš již na svém kontě a tak blahopřejem k dalšímu křiklounovi v kapele ;-). ..více

[19.07.2015]